Tam
EskidenYeniye
 

Erdo?an: Montajy o gün görecekler

ATV ve A Haber tv ortak canly yayynynda konu?an Ba?bakan Erdo?an, paralel yapy için 'biraz a?yr bir ifade olacak ama, bunlar intikam timi' dedi. 'TÜBYTAK'ta vesaire çok kararly adymlar attyk, atyyoruz. Bunu temizleyece?iz. 'Bunlaryn inlerine girece?iz' derken bunu söylüyorum' diyen Erdo?an, paralel yapylanmaya yönelik a?yr ele?tirilerde bulundu ve ayryntyly açyklamalar yapty. Erdo?an, miting meydanlaryna toplanan AK Partili kalabaly?a montaj diyenler için de, 'Bulamadyklary ?eye hemen montaj diye yapy?tyrma yapyyorlar. Onlar onunla oyalana dursunlar. Biz yolumuza ayny ?ekilde devam ediyoruz. 30 Mart ak?amy zaten montajy görecekler, photoshopu görecekler. Milli irade sandykta en güzel ?ekliyle tecelli ederek gerekli cevaby en güzel ?eklinde verecek' dedi. Erdo?an, ayny mesajy bugün Eski?ehir'de düzenlenen seçim mitinginde de verdi.

Önceki haber title=Sonraki haber

07.03.2014 14:29 Ba?bakan Recep Tayyip Erdo?an, ATV ve A Haber ortak yayynynda Ba?bakan ile Gündem 'Özel' programynda gazetecilerin sorularyny yanytlady ve de?erlendirmelerde bulundu.

Dinleme olaylaryny "casusluk" olarak nitelendirdi?i anymsatylan Erdo?an, bunun müeyyidesine yönelik soru üzerine, ?unlary söyledi:

"Bunun müeyyidesi çok a?yr. Siz de ifade ettiniz casusluk, ajanlyk. Bunlaryn hepsine giriyor bu. Fakat ?u anda yargy henüz adil bir karar verecek, bir kysym yargy adil bir karary verebilecek durumda de?il. Çünkü yargyyy da o ?ekilde dizayn etmi?ler. Bir defa bunun belli bir düzene sokulmasy lazym. Niye biz olaya HSYK'dan ba?ladyk? Çünkü alt derece mahkemelerde herhangi bir cezai müeyyide uygulayamyyorsunuz. Bir defa kapanyn elinde kalyyor, istedi?ini istedi?i zaman, istedi?i ?ekilde dinleyebiliyor. Sadece dinleme de?il, ortam, görüntüleme hepsi var. Bunlaryn hepsini yaptylar ve yapyyorlar."

"On binlerce, yüz binlerce insan dinlendi" ifadesini kullanan Erdo?an, tam rakamyn belli olup olmady?yny sorulmasy üzerine, "Bu ilgili kurumlarda bellidir ama benim açyklamam do?ru olmaz ama biliyorum ki on binlerce insan bu ülkede dinlendi" diye konu?tu.

Erdo?an, ?öyle devam etti:

"Geçenlerde biliyorsunuz, ba?savcynyn yapty?y açyklama, 'bu 3 bin de?il' dedi, 'daha gelece?i var' dedi. Niye? Çünkü açyldykça ve yaptyklary atamalar neticesinde göreve ba?layan savcylar bir de bakyyorlar ki kary?tyrdykça ba?ka ?eyler çykyyor. Emniyette bakyyorsunuz ba?ka ba?ka dosyalar ortaya çykmaya ba?lady, bunlar ortaya çykyyor. Birçok ?eyler de CD'ler vesaire kaçyrylmy? durumda. Bir taraftan iz sürülüyor. ?imdi i? burada bitmiyor ki bir de üst mahkeme var. Yargydaki durum ne olacak? Yargyya geldi?iniz zaman orada da farkly düzenleme var. Dolayysyyla burada adil bir düzenleme yapmady?ynyz sürece bir defa netice almak mümkün de?il. Mesela adam kalkyyor diyor ki hakarete 'a?yrla?tyrylmy? ele?tiri' diyor veya bu dinlemelerle ilgili adam dinlemedi de diyebilir. Çok zor bir ?ey de?il. Bizim ba?ymyzda bilirki?i denilen bir bela var mesela. Nasyl bir bilirki?iye gönderecek? Gönderdi?i bilirki?i kalkyp istedikleri istikamette rapor hazyrlady?y anda her ?ey bitmi?tir. Kendini de kurtaryyor, ajany da kurtaryyor, casusu da kurtaryyor. Casusluk olayynyn müeyyidesi tabii çok ama çok a?yr. Bu bakymdan bizim ?u anda 30 Mart'y hayyrlysyyla atlatyp sonra önümüze bu noktada çok farkly bakmaya mecburuz. Yargyda bir düzenlemenin yapylamasy ?art. Bunun adymlaryny atmady?ymyz sürece çok açyk net söylüyorum, ulusal güvenli?imiz tehdit altyndadyr. Ulusal güvenli?imizi bu tehditten kurtarmak için alaca?ymyz tedbirlerin ba?y da yargydaki düzenlemelerdir. Ylk adymyny bununla attyk ama bunun devamy mahiyetinde olan adymlar var ki bunlary da atmak zorundayyz. O zaman inanyyorum ki vatanda?ym rahatlayacaktyr."

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanynyn uluslararasy görü?meler yapty?yny ve dinlendi?ini aktaran Erdo?an, "Biz tahkime gidece?iz ve bu tahkimden ülkemizin menfaati var. 1 milyar dolar bizim oradan almamyz gereken para var. Adamlar bunu dinliyor ve onu da ondan sonra kalkyp ona kar?y kullanyyor. Niye? Kendisi orada yatyrymlara girecekler veya adamlaryny sokacaklar. Bunlar hakikaten yenilir yutulur i?ler de?il" dedi.

Ba?bakan Erdo?an, "Meydanlary nasyl görüyorsunuz. Seçim ortamyny nasyl buluyorsunuz? Yasa dy?y dinleme ve paralel yapy tarty?malary, oy oranynyzy, oy tabanynyzy nasyl etkiliyor? Dün Aksaray'da önemli bir kitle BDP'lilere saldyrdy. Dün de Ba?bakan Yardymcysy Emrullah Y?ler, Van Muradiye'de saldyryya u?rady. Seçim öncesi provokasyon riski görüyor musunuz?" ?eklindeki soru üzerine ?unlary söyledi:

"Bugün tabii Elazy? ve Malatya'daydyk. Gerek Elazy?ly vatanda?laryma gerekse Malatyaly vatanda?laryma özellikle çok çok te?ekkür ediyorum. Hakikaten Elazy?'da bugün bamba?ka heyecan, co?ku vardy. Benim Elazy?'a bugüne kadar Ba?bakan olarak 14. veya 16. gidi?imdi. Bütün bu gidi?lerimde gördü?üm ilgi ve alakanyn çok çok fevkinde ilgi ve alaka vardy ve biliyorsunuz gakko?laryn co?kusu, heyecany farklydyr. Gakko?lar da bize bugün onu caddelerde, yollarda çok açyk genciyle, ya?lysyyla, kadynyyla, erke?iyle gösterdiler. O co?ku, heyecan bir ?eyi gösteriyordu. Yani bu paralel yapy meselesi, halky birbirine çok farkly ?ekilde kenetlemi?. Bayanlaryn co?kusuna bakyyorum, çok ciddi kenetlenmi?ler. Gençler öyle."

"Malatya tarih yazdy bugün" diyen Erdo?an, ?öyle devam etti:

"Yani resmi rakamlara bakylyrsa, emniyetin söyledi?i rakamlar 100 bin ki?i. Uçsuz bucaksyz, gerçekten tyklym tyklym dolu meydan. Malatya'da da benim çok syk yapty?ym mitingler vardy. Bu meydany yanylmyyorsam ikinci defa kullandyk. Bu meydanda da bundan önceki mitinge göre, çok daha farkly bir katylym vardy, çok daha büyük bir co?ku vardy. Zaten paralel yapyya girmeden meydan, yani birinci, ikinci, dedi?iniz zaman, üç kafadaryn üçüncüsünü zikretmeden meydan hemen tepkisini ortaya koyuyor. Orada da co?ku heyecan çok çok farklyydy. Vatanda? enteresan sloganlar uydurmu?. Nereden bulmu?sa. Pankartlar çok çok farkly. Yine kendileri bakyyorsunuz, pankartlar hazyrlyyorlar, onlarla meydana geliyor. Tabi insan hakikaten bunlary görünce, o duygu, o tepki çok çok farkly."

"30 Mart ak?amy zaten montajy görecekler"

"Öbür taraftan da bakyyorsunuz, muhalefet ikide bir fotomontaj, photoshop filan diyor. Hepsi ortada i?te. Hepsi Malatya'da meydanda, Elazy?'da meydanda" ifadelerini kullanan Erdo?an, ?öyle devam etti:

"Demek ki bunlaryn montaj tekni?i çok çok farkly. Bulamadyklary ?eye hemen montaj diye yapy?tyrma yapyyorlar. Onlar onunla oyalana dursunlar. Biz yolumuza ayny ?ekilde devam ediyoruz. 30 Mart ak?amy zaten montajy görecekler, photoshopu görecekler. Milli irade sandykta en güzel ?ekliyle tecelli ederek gerekli cevaby en güzel ?eklinde verecek."

Ba?bakan Erdo?an, seçim öncesi provokasyon riski görüp görmedi?inin sorulmasy üzerine de sözlerini ?öyle sürdürdü:

"Do?rusu ben bu tür ?eyleri beklemiyorum ama olmaz da diyemeyiz. Niye? Çünkü gittikçe hyrçynla?ma var. Örne?in Ystanbul'da Trabzonlular gecesinde, dü?ünün, yani sizi kabullenmiyor, toplum ve siz çykarken oradan birisi belki laf da atmy? olabilir ama kalkyp da siz ona yumruk atarsanyz bir siyasetçi olarak bunun nasyl bir hazymsyzly?y meydana getirdi?ini, ortaya koydu?unu orada görmü? oluyoruz. Bu ?unu getirir demek ki yaptyrdy?ynyz kamuoyu ara?tyrmalarynda vesaire bekledi?i neticeyi göremeyince arty bir hyrçynla?ma ba?lady. Ertesi gün de Eyüp'te yine konu?ma yaparken, bir tane vatanda? alky?lamyyor, alky?lamayynca 'teneke gibi orada niye duruyorsun, çek git' diyor. Alky?lar veya alky?lamaz. Sen Trabzonlular gecesine geliyorsun. Ondan sonra da bugünkü gazetelerde açyklamalaryna bakyyoruz, diyor ki o zaten AK Partili diyor. Fatih Belediyesindeki AK Partili belediye ba?kan yardymcysynyn karde?i, diyor. Olabilir, adam Trabzonlu. Adam Trabzonlular gecesine geldi, CHP'liler gecesine gelmedi ki. Dolayysyyla Trabzonlular gecesinde orada her siyasi partinin mensuplary vardyr. Ama sen Ystanbul'a e?er belediye ba?kany olmaya karar vermi?sen, sen tüm Ystanbullularyn belediye ba?kany olacaksyn. CHP'lilerin belediye ba?kany olmayacaksyn. Dolayysyyla mesajyny buna göre vermek zorundasyn. Ama sen ilk elde bir defa kaybettin i?i. Niye? Dedin ki, o AK Partililerin. Sen AK Partililerin belediye ba?kany olmayacak mysyn? Böyle bir mantyk olmaz. Böyle bir ili?ki olmaz. Bu tabii bir sertle?meyi getiriyor. Ama bazy illerden verdi?iniz örnekler ki ayny ?ey mesela Karadeniz'de olmu?, Rize'de, Trabzon'da olmu?. Tabi nasyl oldu, niye oldu, neden dolayy böyle bir tablo orada meydana geldi, bilemiyorum ama siyasetin içinde zaman zaman bazy yerlerde biz bunlary ya?adyk. Ben de bundan önceki seçimlerinde Hopa'da benzer bir ?eyi ya?amy?tym. Temenni ederim ki bu tür ?eyleri ya?amayyz, gayet güzel demokratik bir ?ekilde sandyklara gitme fyrsaty buluruz ve sandyklardan en güzel ?ekilde, en güzel neticeyi layyky neyse sa?lam irade olarak alyryz."

Ba?bakan Erdo?an'yn Mustafa Koç ile görü?mesi

Ba?bakan Erdo?an, ba?ka bir gazetecinin, "Bildi?im kadaryyla sizden randevu isteyen bir takym insanlar kuyrukta bekliyor. Ünlü medya patronuna randevu vermeyece?inizi, söylediniz. Mustafa Koç'a da ?u ana kadar talebe ra?men randevu vermiyordunuz. Mustafa Koç'un Fethullah Gülen ile neler konu?tu?u Hürriyet'te verdi?i röportaj yayynlandy?y gün siz de onu kabul ettiniz, Koç karde?leri. Bir söylenti duydum, sizden randevu alabilmek için bir dy? ülkedeki yüksek ki?iden aracylyk istemi?ler. Do?ru mu?" ?eklindeki soru üzerine de "Do?ru ama ismini benden almayyn" yanytyny verdi.

Gazetecinin, "Ben söylesem olur mu, Barzani. Yani Mustafa Koç'un sizle görü?mesi için ne tür bir ili?ki anlamyyorum" sözleri üzerine, Erdo?an, ?öyle devam etti:

"Kendileri böyle bir ricada bulundular. ?imdi ?öyle, tabii Koç Grubu'nun Kuzey Irak'ta da yatyrymlary var. Dolayysyyla bu yatyrymlar sebebiyle herhalde orada ba?lantylary oluyor ama bizim tabii aslynda randevu olayy Ali Bey'den geldi. Ali Bey'den gelince dedim büyük ihtimalle Ali Bey yani son zamanlarda gerek Fenerbahçe vesaire gibi konularda benle görü?ecek, dedim. Tabii Mustafa Bey ile ilgili konuda daha önceden olunca ben özel kalemime o zaman dedim ki 'ikisi abi karde? beraber gelsinler. Geldiler, tabii biz açykçasy Hürriyet'teki o söyle?iye de hiç girmedik. Hiç o konuya da yani böyle böyle dediniz. Hiç ona girmedim. Sadece orada bizim ?eyimiz, özellikle yapacaklary yatyrymlar noktasynda konu?malarymyz oldu. Hatta Kuzey Irak ile ilgili konulara da yani girmedik. A?yrlykly olarak ?u anda Kocaeli Yeniköy'de bir büyük yatyrymlaryndan bahsetti ki, o da 400-500 milyon dolar civarynda yatyrym. Mayys ayynda açyly?yna, yani ysrarla ?ahsymy, olmady?y takdirde temsil edece?iniz bir bakan arkada?yn orada olmasy veyahut da malum Ford'un ba?yndaki zat, o da gelecek dediler bir randevu verin dediler. Dedim buyursun gelsin randevu veririz dedik. Özeti bu."

Gazetecinin, "Uganda rafinerini alacaklar myymy? gerçekten?" soruna da Erdo?an, "Hayyr onlara girmedik" yanytyny verdi.

Ba?bakan Erdo?an, ba?ka bir gazetecinin, "Aydyn Do?an için Barzani ararsa herhangi bir imkan olabilir mi?" soru üzerine de ?unlary kaydetti:

"Aydyn Do?an'yn i?i zorla?ty. Yok o daha farkly yerleri devreye sokmasy lazym. Çünkü ?u anda yayyn politikalaryyla bir defa çok çok ahlaki olmayan yollara giriyorlar. Özellikle kö?e yazarlaryyla vesaireleriyle yani hiç böyle bir ahlak, ?u bu filan diye bir ?ey yok. Tamamen zaten paralel yapynyn adeta bir yayyn organy gibi ?u anda bir çaly?manyn içinde. Kö?e yazarlary hakeza öyle. Ki bunlaryn içeresinde birini ben geçenlerde de?ifre ettim biliyorsunuz. ?u anda Meclis ba?kan vekillerinden hanymefendiyle aralarynda geçen bir yine telefon dinlemesi olayyndan dolayy açtyklary mahkeme ve bunun neticesinde de buradan aldyklary cesaret ve bunlary ?ey yaptym. Tabii birçok ?ey Anayasa, yasa ihlalleri oluyor. Anayasa ihlali oluyor. Bunu savunuyor. Bunu savunan gazeteyle nereye gidersiniz. Meclis'te bunlar yapylyyor, kalkyyor bunu savunuyor. Yasa ihlalleri yapylyyor ve bunlary savunuyorlar. ?imdi bu insanlara biz kalkyp da buyurun gelsin de konu?alym iyi oluyor filan böyle bir ?ey diyemem. O bir defa yaradyly?yma fytratyma ters."

Ba?bakan Recep Tayyip Erdo?an, "Bu medya bir defa onurlu, ?ahsiyetli olsa bir Ba?bakanyn, Adalet Bakanyyla konu?masyny ki bu kriptolu telefondur, bakyn bu kriptolu telefonu adamlar dinliyor. Kim paralel yapy, nereden dinliyor benim artyk aramama gerek yok, TÜBYTAK. Bu devlete saldyrydyr" dedi.

"Kyrym e?er Rusya'ya ba?lanma karary verirse referandumda o zaman bizim tavrymyz ne olacak" sorusu üzerine Ba?bakan Erdo?an, "Onu tabii bizim merkezi yönetimle ayryca bunu de?erlendirmemiz lazym. Ukrayna'nyn merkezi yönetiminin tavry ne olacak? Çünkü orada Ukraynaly da var. ?imdi Tatarlarla Ukraynalylar 650 bin yapyyor. Bu küçümsenecek bir rakam de?il veyahut da ?ekli ne olacak. Ama biz tabii onu hiç dü?ünmek istemiyoruz, Ukrayna'ya yazyk olur diyoruz" yanytyny verdi.

"Kosova emsal oldu mu" sorusu üzerine de Erdo?an, Kosova'nyn çok farkly oldu?unu belirtti.

Ba?bakan Erdo?an, ?unlary söyledi:

"Kosova'daki Arnavut miktary yüzde 5 bile de?il ve dini noktada da de?il. Yüzde 95'i Müslümandyr. Arnavutuyla Türküyle yüzde 95 yani be? bile Syrp yok orada. Buna ra?men Kosova'ya maalesef birileri hala yaptyrym yapmanyn gayreti içerisinde. Amerika bile ba?tan Kosova'nyn ba?ymsyzly?yny destekledi ama devamy gelmedi. Bakyn hala uluslararasy camiada beklenen sayyya ula?amadyklary gibi sayyda da sykynty var. Biz bir taraftan onlar için ko?turuyoruz kendileri ko?turuyor. Ama ?u anda ne de olsa yine de 'ba?ymsyz bir devletim' havasynda münasebetlerini devam ettiriyorlar. Burasy Kosova'ya benzemiyor."

"Ukrayna'da sokak gösterileri sonunda ülkeyi bölünmeye kadar götürdü. Yakyp yyktylar, Avrupa'da alky?lady" denmesi üzerine de Ba?bakan Erdo?an, buradaki olaylaryn da bir merkezden yönetildi?ini ifade etti.

Erdo?an, konu?masyny ?öyle sürdürdü:

"Dikkat ederseniz gerek bizde yani Gezi olaylaryndaki karakter, kullanylan figürler aynen Ukrayna'da var. Televizyonda falan bunlaryn hepsini izledik. Benzer ?eyleri kysmen bakyyorsunuz Mysyr'da falan uyguladylar. Ayny ?eyler. Brezilya'da ayny ?eyler vardy. Dolayysyyla Ukrayna'daki bu uygulamalar neticesinde de do?rusu Ukrayna bir defa özerk yani Kyrym Cumhuriyeti ile ilgili olarak ba?yndan itibaren belki çok daha sa?lykly bir yapyyy meydana getirebilirdi, hiçbir zaman orasy sa?lykly yapyya kavu?amady. Ben ne zaman Ukrayna'ya gittiysem hep orayla ilgili ?ikayetler olmu?tur ki bizim Tatar karde?lerimize orada ciddi desteklerimiz oldu, hala devam ediyor. Onlara okullar, evler yaptyrdyk, ibadethaneler, yollar yaptyrdyk, tarihi eserleri restore ettik ki bir özgüvenleri gelsin diye. Tabii sa? olsun gerek Cubar gerekse Cemilo?lu ?u anda onlar i?in öndeki liderleri olarak da belli bir gayretin içerisindeler, çektikleri belli bir çile var, bu çile tecrübeye dönü?mü?. Bunun da gençlik üzerinde belli bir tesiri var. Fakat tabii hassasiyetle takip ediyoruz, takibe devam edece?iz. Oradaki tercih çok hassas bir konu."

Suriye'deki iç sava?

Suriye'deki iç sava?yn hatyrlatylarak "Suriye konusu gündeme geldi?i zaman da 'zehirli gazla öldürme ba?ka ?eyle öldür' diye görü? birli?ine varyyorlar" denmesi üzerine de Ba?bakan Erdo?an, "?imdi bu çok aldatycy bir olay" de?erlendirmesini yapty.

Bu durumu G-20'de dile getirdi?ini anlatan Ba?bakan Erdo?an, ?unlary dedi:

"ABD'de de bunu i?ledim. Birilerinin a?yryna da gitti. O zamanlar 120 bindi konvansiyonel silahla ölenlerin sayysy, bin 500 de kimyasal silahty. Dedim yani 'kimyasal silahla ölenler ölü ama konvansiyonel silahlarla ölen, ölü de?il.' 'Böyle mi bakaca?yz bu olaya' dedim. Bir defa burada insan ölüyor. Bu bir suçtur, insanlyk suçudur. Buna kar?y bir defa burada ?u 20 ülke, dünyanyn hemen hemen dünyanyn neredeyse ço?unlu?unun ötesinde bütününe yakynyn te?kil ediyor. Para olarak ekonomi olarak da öyle. Hala silahlandyrmayy yine içimizdeki ülkeler yapyyor. Tabii ki burada malum, ben bunu Sayyn Putin'e de söyledim, yüzüne söyledi?im için burada da söylüyorum, dedim ki: 'bakyn ?u anda Türk toplumunda, Suriye'yi Rusya silahlandyryyor, Yran silahlandyryyor' dedim."

"Böyle bir yükü nasyl kaldyracaksynyz" dedi?ini aktaran Ba?bakan Erdo?an, "Bunu Putin' söylediniz de?il mi?" sorusu üzerine ?öyle devam etti:

"Tabii tabii Soçi Olimpiyatlaryna gitti?imizde o gün bir, bir buçuk saat görü?tük. Dy?i?leri Bakany beraberce, dedim '150 bin insan öldürüldü ve siz Ystanbul'da bana Esed'in avukaty de?ilim dediniz ama hala onun yanynda duruyorsunuz' buna kar?y ortaya bir tavyr konmasy lazym. 'Bu tavry koymadynyz, koymuyorsunuz yani burada sizin farkly hesaplarynyz varsa burada en çok dü?ünmeniz gereken Türkiye'dir.' Niye? Biz sizinle 100 milyar dolarlyk bir hedef belirledik, mali noktada. Kom?uysak biz size daha yakynyz. E?er siz Akdeniz hesaplary yapyyorsanyz, Akdeniz'e zaten en uzun kyyyya sahip ülkelerden bir tanesi biziz. Bunlary biz aramyzda oturur konu?uruz bunlar ayry meseleler. Ama gelin bir defa ?uradaki kany, ölümleri durduralym. Suriye böyle gittikçe daha iyiye gitmiyor. Yaryn bu Suriye, Esed'de kalsa dahi Suriye'yi kim aya?a kaldyracak. Bu Esed mi kaldyracak? Her taraf yerle yeksan olmu? zaten. Mümkün de?il. Siz demokrasiye de anlyyorum ki inanamyyorsunuz, halkyn iradesini hiçe sayyyorsunuz. Yani en çok üzüldü?üm noktalardan bir tanesi dünya halen kimyasal silah, konvansiyonel silah ayrymyny yapmakla aslynda insanlara en büyük zulmü yapyyorlar."

"Kylyçdaro?lu aklyna ne gelirse onu söylüyor"

"Eski adalet bakany Sadullah Ergin'le yapty?ynyz konu?mayla ilgili açyklamalarynyz muhalefette ve bazy basyn organlarynda çe?itli tarty?malara yol açty. Sayyn Kylyçdaro?lu sizin adaleti arka bahçeniz haline getirdi?inizi iddia etti ve açyklamalarynyzy itiraf olarak de?erlendirdi. Ne dersiniz bütün bunlara" sorusu üzerine de Ba?bakan Erdo?an, "Kylyçdaro?lu aklyna ne gelirse onu söylüyor" ifadesini kullandy.

Erdo?an, ?unlary kaydetti:

"Bugüne kadar, ?öyle hukuki altyapysy olan bir insan de?il. Yanynda hukukçu olarak gezenler de bo?una geziyor. Bakynyz ?urada gerek HSYK ile ilgili gerekse yine bizim ayny ?ekilde internet yasasy ile alakaly. Bunlaryn Anayasa Mahkemesine gidi?teki ne zamanlamasy ne de hazyrladyklary dilekçe vesaire hiç birisi do?ru de?il. Birincide ret aldylar. Ondan sonra HSYK ile ilgili tekrar bir müracaatlary oldu. Onda da yine 'evrakynyz eksik dediler' geri gönderdiler. Bir siyasi partiye bu yaky?yr my? Ret olayynda da ne diyor? Kendilerine dünyanyn de?i?ik yerlerinden örnekler almy?lar, akyl hocalary da malum ki?iler. Bunlar daha önce isimleri geçen ki?iler. Onlar da güya bunlara akyl veriyor: 'cumhurba?kanynyn onamasyna gerek yok.' Byrak sen cumhurba?kanynyn onamasyny daha oraya gitmemi?. Olay Resmi Gazete'de yayymlanmamy?, siz kalkyyorsunuz Anayasa Mahkemesine gidiyorsunuz. Bunun bir örne?i yok Türkiye'de. Bu insanlaryn yasa tanymy veya yasalarla ilgili herhangi bir dü?üncesinin bir itibary olabilir mi? Türkiye'de bir kysym medya bunlara destek verece?iz diye yalanlary sahiplenmeye, do?ru olmayany sahiplenmeye kendilerini mecbur hissediyorlar. Yapylan i? burada da o."

"Adalet Bakany ile aramda geçen konu?mada, yine montajlar yapylmy?, kyrpylmy? kyrpylmy?..." diyen Ba?bakan Erdo?an, "Tamamyny kabul etmiyorsunuz?" sorusu üzerine de "Hayyr canym, parça parça. Aynen pazyl gibi" yanytyny verdi.

Erdo?an, ?u de?erlendirmeleri yapty:

"Ama ben bu olayda, bakyn dinlenmemiz bir defa yasal my? De?il, anayasaya, yasalara aykyry. Bu medya bir defa onurlu, ?ahsiyetli olsa bir ba?bakanyn, adalet bakanyyla konu?masyny ki bu kriptolu telefondur, bakyn bu kriptolu telefonu adamlar dinliyor. Kim paralel yapy, nereden dinliyor? Benim artyk aramama gerek yok, TÜBYTAK. Bu devlete saldyrydyr. Burada ben bakanymla yapty?ym konu?mada tabii Sadullah Bey ?ey yapty ama o pazyl da olsa ben çok açyk net bunu da söylemek zorundayym. Nedir o? Malum Do?an Grubu'nun SPK ile ilgili sykyntysydyr ve çok ciddi bir davadyr o dava. Bu davada yine kusura bakmasynlar burada da o malum ili?kiler kullanylmak suretiyle çok açyk net olarak bir dava belli bir yere gelmi? ve orada belli ?eyler i?letilmi?, ondan sonra olayyn genel kurul safhasy, oradan acaba 'adalet orada tecelli eder mi?' Bana dü?en nedir? Çünkü burada bir defa ülkenin yüz milyonlarca kayby var. Adalet Bakanyma ne diyorum ben, 'bunun takipçisi ol' diyorum."

"Bunu adalete müdahale olarak de?erlendiriyorlar" denmesi üzerine de Ba?bakan Erdo?an, "Onlar öyle de?erlendiriyor varsyn öyle de?erlendirsinler" kar?yly?yny verdi.

Erdo?an, ?unlary söyledi:

"Bakyn ayry bir dava, yine pazyl. Bizim normal hat o, Denizciler Odasy Ba?kany diyor ki: 'Böyle böyle bizi filanca ihaleden mahrum ettiler.' Metin Kalkavan, MYLGEM... Ondan sonra öyle deyince ben dedim ki: 'Metin Bey yapaca?yn tek ?ey var, senin bu sektördeki yerini biz biliyoruz dava aç' dedik. Ve dava açty neticede davayy kazandy, ihale iptal edildi. Burada rekabet ko?ullary olu?mamy?, bu firmanyn da ?u anda Türkiye'de en büyük kyza?a sahip olan firma bu firmadyr. Bundan daha büyük kyza?a sahip olan ikinci bir firma yok. ?imdi böyle birisini sen dy?aryda byrakyyorsun, rekabet ko?ullaryny yok farz ediyorsun, ondan sonra da adrese teslim bu i?leri vermek istiyorsun. Ben bunu icra konseyindeki arkada?laryma da söyledim. Genelkurmay Ba?kanyma da, Milli Savunma Bakanyma da di?er konseydeki arkada?larda dedim ki: 'Burada rekabet ko?ullaryny olu?turmamyz lazym, ben inanyyorum ki hatta hatta dedim gerekirse özellikle pazarly?a da oturmalysynyz, bu i? daha da a?a?yya çekilmeli. Çünkü ben be? gemi yapaca?ym yerde dört tane niye yapayym. Be? tane gemi yapyyorum karde?im."

Ba?bakan Erdo?an, "yönlendirme" suçlamasyny kabul etmedi?ini de söyledi.

Erdo?an, "Kylyçdaro?lu yolsuzlu?un tanymyny daha ö?renmedi önce onu ö?renmesi lazym. Bunu ö?renmedi?i için inanyn bunlaryn eline üç tane koyun verin kaybedip gelirler. Bunlaryn biz SSK Genel Müdürlü?ünü biliyoruz, o dönemlerini ya?adyk. Sen genel müdürsün hastanelerin durumu ortada . Biz hastanelerin eczanelerine inerdik, ben o zaman SSK'lyydym, ilaç alamazdyk, ilaç. ?imdi bu ülkeyi biz idare ediyoruz, hastanelerimizin hali de ortada, vatanda?larymyzyn memnuniyeti de ortada. Ystedi?i hastaneye de gidiyor en modern ?ekilde hizmetini alyyor" dedi.

?imdi artyk normalden konu?uyorum

Ba?bakan Recep Tayyip Erdo?an, dinlenme riski olmadan konu?abilecek durumda olmady?yny belirterek, "?u anda mesela güvenlikli hat denilen telefonlary artyk kullanmyyorum, byraktym. ?imdi artyk normalden konu?uyorum, 'dinlerseniz dinleyin' diyorum, 'ne dinlerseniz onu dinleyin' diyorum. Bu hale geldi i?. Bu i?in rezilli?i çykty" dedi.

"?u anda Türkiye Cumhuriyeti'nin Ba?bakany olarak bakanlarynyzla ya da devletin önemli isimleriyle, mesela MYT Müste?ary'yla dinlenme riski olmadan konu?abilecek durumda mysynyz" sorusu üzerine Erdo?an, "Hayyr de?ilim. ?u anda mesela güvenlikli hat denilen telefonlary artyk kullanmyyorum, byraktym. ?imdi artyk normalden konu?uyorum, 'dinlerseniz dinleyin' diyorum, 'ne dinlerseniz onu dinleyin' diyorum. Bu hale geldi i?. Bu i?in rezilli?i çykty" diye konu?tu.

"Bu durumdan nasyl kurtulunacak? Devlet için bir risk" sorusuna kar?ylyk Erdo?an, ?unlary söyledi:

"?u anda TÜBYTAK'ta vesaire çok kararly adymlar attyk, atyyoruz. Bunu temizleyece?iz, bunun hiç lamy cimi yok. Öyle hafiften geçemeyiz ve mutlaka da bunun hesabyny en ciddi ?ekilde, en kararly ?ekilde soraca?yz. Onun için diyorum, 'bunlaryn inlerine girece?iz' derken bunu söylüyorum. Bunu millet adyna söylüyorum, ?ahsym adyna de?il. Bunun ortaklarynyn içinde anamuhalefeti de var di?erleri de var. Niye onlar bizimle beraber bu yolda bu mücadeleyi vermiyorlar. Onlar da hesabyny verecekler. Bu ülkede hakimi dinleniyor, savcysy dinleniyor. Çykyyor diyor ki 'ben de dinleniyorum,' öbürü diyor ki 'ben de dinleniyorum' niye beraber de?ilsin?"

Deniz Baykal'a ait görüntülerin durdurulmasy için hemen talimat verdi?ini ve yarym saatte görüntülerin durduruldu?unu anlatan Erdo?an, sözlerini ?öyle sürdürdü:

"Hala bakyyorum CHP'nin o günkü Genel Ba?kany diyor ki 'ka?ytly belge.' Bunun ka?ytly belgesi olur mu? Y?te görüntü ortada. Biz senin bu görüntünü durdurduk mu, durdurmadyk my? Durdurduk, bitti. ?u anda yapylanlar, dinlemeler vesaireler, senin halef selef oldu?un adamyn Meclis'in salonuna getiriyor, orada montaj dinlemeler gösteriyor. Geçenlerde ben A Haber'de bazy montaj dinlemeleri sizler de yayynladynyz. Bahçeli'nin, Kylyçdaro?lu'nun. Hatta yanynyzda varsa onlary bir vatanda?a dinletebilirsek montaj teknolojisi ne kadar ileri gitmi?, bunlary görmesi bakymyndan halkymyn çok isabetli olur. Çünkü halkymyz bilmiyor gerçekten montaj olabiliyor mu? Kylyçdaro?lu'nun Sarygül ile ilgili oradaki ifadeleri... Bunlar hep çok çok manidar. Adamy ipe götürür bu dinlemeler öyle montaj var. Ynsanlary e?lerinden ayyryr, aileyi bozar. Her türlü ?ey bunun içinde var."

30 Mart'tan sonra ataca?ymyz ba?ka adymlar var

Ba?bakan Erdo?an, "Yargyda ve emniyette sa?lam kadrolar da var. Ancak hepsinde paralel yapynyn elemanlarynca dinlendikleri ve ?antaja her an maruz kalabilecekleri korkusu var. Her türlü yasal düzenlemeyi yaptyktan sonra dahi o korkulary yenemezseniz, onlaryn felç durumundan çykmalary kolay olmayacak. Temiz kadrolary rahatlatacak nasyl bir adym atmayy dü?ünüyorsunuz?" sorusunu yanytlarken, getirilen internet yasasyna bazy çevrelerin hemen kar?y çykty?yny ifade etti.

Ba?bakan Erdo?an, "O alanda bile 30 Mart'tan sonra ataca?ymyz ba?ka adymlar var. Bazylary youtube, facebook, ?udur budur, bazy ?eyler söylüyorlar. O konularda 'acaba dünya ne der, ?u ne der, bu ne der' inanyn benim ve bazy arkada?larymyn hepsinin demiyorum, bu konuda kararlyly?ymyz var. Yani biz bu milleti youtube'a, facebook'a, ?uraya, buraya yediremeyiz. Atylmasy gereken adym neyse bu adymy en kesin hatlarla ataca?yz" diye konu?tu.

"Kapatylmalary dahil mi" sorusu üzerine Erdo?an, "Dahil, çünkü bu insanlar veya bu kurumlar kazançlary için, imkanlary için her türlü ahlaksyzly?y, her türlü casuslu?u, ajanly?y te?vik ediyorlar. Bunun synyry yok. Synyrsyz bir ?ey. Böyle bir özgürlük anlayy?y olamaz" dedi.

Erdo?an, ?öyle konu?tu:

"Mesela az önce ifade etti?iniz konuda, devletin bütün kurumlarynda bunlar var. Fakat bizim ?u andaki ilk etapta hedefimiz karar mekanizmalaryny temizlemek. Çünkü karar mekanizmalaryndan bunlary temizledi?imiz takdirde yava? yava? a?a?y do?ru bu inecek. Ondan sonra bu i?i büyük ölçüde hallederiz. Ondan sonra asyl korku onlary alacak. Ondan sonra 'nereye bundan sonra gideriz' diyecekler. Çünkü karar mekanizmalaryndaki a?abeyler yok olunca o zaman tabii korku bacayy saracak."

Erdo?an, "Üst akyl kim? Siz payla?yyor musunuz bu ifadeyi" sorusuna kar?ylyk "Benim üst akyl diye birisini de?il de ben kainat imamy diye birisini sadece tanydym. Önüme geldi baktym kainat imamy var, altynda kytalaryn imamlary var. Baktym ki devletin yapysy içerisinde aman Yarabbim yargynyn imamyndan, güvenli?in imamyndan bahsediyor. O zaman zaten dengelerim sarsylmaya ba?lady. Çünkü iyi niyetimizin kurbany olmu?uz. Bizim dinimiz iyi niyet dini. Biz de zannediyorduk ki kar?ymyzdaki de iyi niyet gösteriyor. Me?erse öyle de?ilmi?" de?erlendirmesinde bulundu.

Ukrayna'yy zor bir yöne do?ru götürür

Ukrayna'daki geli?meler anymsatylarak, "Kyrym konusunda bizim net tutumumuz ne" sorusu üzerine Ba?bakan Erdo?an, ?unlary aktardy:

"Bu konuyla ilgili bizi ba?layan bazy uluslararasy anla?malar malum var. Her ?eyden önce NATO ülkesiyiz bu bir. Ykincisi Karadeniz'e e?, kyyyda? bir ülkeyiz. Kyrym'da soyda?larymyz var 300 bin kadar. 350 bin orada Ukraynaly söz konusu, 1 milyon 200 bin civarynda Rus var, öyle bir yapy var. Fakat ö?rendi?im kadaryyla bir özerk cumhuriyet olarak, böyle bir referandumla karar verme yetkilerinin olmady?yny arkada?larym da bana söyledi Ukrayna Anayasasy'na göre. Dolayasyyla böyle bir referandum yapma yetkisi ve karary olmady?yna göre, bu tabii Ukrayna'yy çok zor bir yöne do?ru götürür.

Sayyn Putin'le yapty?ym görü?mede de 'Ukrayna'nyn toprak bütünlü?ü üzerinde hassasiyetimiz ?arttyr' dedim. 'Burada Rusya olarak Türkiye olarak Ukraynalylarla beraber elimizden gelen bütün gayreti göstermeye mecburuz' dedim. 'Dü?üncelerinize aynen katylyyorum' dedi."

Paris'te 4 ülkenin yer aldy?y bir toplanty oldu?unu, toplantydan sonra burayla ilgili karar alacaklaryny ö?rendi?ini belirten Erdo?an, ?unlary kaydetti:

"Fakat aslolan Kyrym'yn durumu ne olacak? Kyrym Özerk Cumhuriyeti nereye gidecek? Kyrym Özerk Cumhuriyeti ile ilgiliydi benim Putin'le yapty?ym yarym saatlik görü?me, a?yrlykly onun üzerinde durduk. 'Orada ben sizinle ayny ?eyleri payla?yyorum, dolayysyyla dy?i?leri bakanlarymyz bir araya gelsinler ve burada ne gibi adymlar atabiliriz bunu konu?sunlar' dendi. Ardyndan bugünkü parlamento özerk cumhuriyetten böyle bir karary duyduk. Bu ne menem i?tir anlamakta zorlanyyoruz ama bu defa Ukrayna Cumhurba?kany sert diyebilece?imiz bir açyklama yapty. Amerika'nyn tavry ne denli sonuna kadar takip edece?i bir tavyrdyr bilemiyorum. Onun da Sayyn Putin'le 1,5 saatlik görü?mesi var. Aralarynda ne gibi bir görü?me geçti bunu bilmekte zorlanyyoruz. Fakat öyle zannediyorum ki bugün Roma'da Lavrov, Sayyn Davuto?lu hepsi bir araya geldiler. Bu konulary müzakere edecekler. Döner dönmez Ahmet Bey'den bilgileri alaca?yz."

"Bir Amerikan zyrhlysynyn Karadeniz'e geçmesi konusunda ?u anda bir tutum..." denilmesi üzerine Erdo?an, "Nihai ?artlar biliyorsunuz daha önce de Gürcistan olayynda böyle bazy ?eyler oldu biz müsaade etmedik" dedi.

Ben orada da ikili telefon görü?melerinin dinlenmedi?ine inanmyyorum

Ba?bakan Recep Tayyip Erdo?an, Cumhurba?kanly?ynyn dinlenmesine ili?kin, "Ben orada da ikili telefon görü?melerinin dinlenmedi?ine inanmyyorum, Sayyn Cumhurba?kanymyz o konuda ne derse desin. Ar?ivde duruyor, vakti saati geldi?inde bunlar onu da açyklarlar" dedi.

"Ses kayytlarynda eski Adalet Bakanynyn bir hakim için 'Alevi' ?eklinde ifadesinin yer aldy?ynyn" hatyrlatylmasy üzerine Erdo?an, "Büyük ihtimalle o da bir montaj. Çünkü ?u anda Hatay'da tabii bir seçim var. Hatay seçiminde malum, o bölgede Nusayriler'in belli bir a?yrly?y var, onlary tahrike yönelik oraya bir montaj koymu? olabilirler. Bu tabii Sayyn Kylyçdaro?lu'nun da çok ho?una gider" ifadesini kullandy.

Erdo?an, "Fetullah Gülen'in kim gelirse gelsin de?i?meyen bir düzen istedi?i söyleniyor. Türkiye'de seçimler olacak, geçecek ama bir vesayet gücü Yran'daki Ayetullah gibi devam edecek. Recep Tayyip Erdo?an olarak 'Bunlar bunu kurmak istiyor' diye ne zaman dü?ünmeye ba?ladynyz?" sorusu üzerine, anayasa referandumunda bu ki?ilerin çok hyrsly bir çaly?masy oldu?unu söyledi.

Bu hyrsly çaly?maya kendilerinin yine iyi niyetle baktyklaryny belirten Erdo?an, ?öyle devam etti:

"Dedik, '?u gayrete bak, nasyl çaly?yyorlar' filan. Tabii seçimi atlattyk. Seçimden sonra bu atamalar Yargytay'da, Dany?tay'da filan, bunlar ba?layynca orada bazy ?eyler beni rahatsyz etmeye ba?lady. Ylgililere de ayny ?eyi söyledim. Ben ki?ileri tek tek tanyyamam ki, böyle bir ?eyim yok. Kim tanyyacak? Diyelim ki Adalet Bakanly?yndaki birimlerimiz, personeliydi, müste?aryydy, ?u anda öldü, Allah rahmet etsin. Bunlar tanyyacak. Biz de onlary uyaryyoruz tabii. Ama bütün bu i?ler bittikten sonra onlaryn tabii 'Hiç endi?e etmeyin, asla böyle bir ?ey söz konusu de?il' vs. gibi ifadeleri bizi gerçekten bu noktada aldatmy?tyr."

MYT KRYZYNDE UYANDIK

"Ne zaman biz uyandyk? MYT Müste?arymyzla alakaly, çünkü oradaki olayda rol alanlary görünce dedik ki 'Bu i? belli oldu.' Ondan sonra zaten artyk biz yo?urdu üfleyerek yemeye ba?ladyk. Sadece orada de?il, birçok birimlerde. Bakanlyklaryn hemen hemen hepsinde."

Bu syrada dinlemelerin devam etti?ini anlatan Erdo?an, "Dinlemeler devam ediyor çünkü dinlemelerle ilgili diyelim ki Bakan arkada?ymyza sordu?un zaman, 'Asla böyle bir ?ey yok endi?e etmeyin', bu söyleniyor. Siz, tabii bir de Bakansynyz, Ba?bakansynyz, kriptolu hattan konu?uyorsunuz. Böyle bir ?eyin dinlenildi?ini falan anlamak mümkün de?il ki üstelik de yasak. 'Bu adamlar bu yasa?y nasyl çi?nerler' diyorsunuz. Bu, bir casusluk suçuna girer. Çünkü adamlar oraya güveniyor tabii. Oralardan belki de, orada da imamlary var ya. Biz imamy zaten sadece camide biliyorduk me?erse oralarda da imamy varmy? yani" diye konu?tu.

Bundan sonra artyk dönü? ba?layacak

Erdo?an, "Sadece Cumhurba?kanly?y my dinlenmemi?" sorusu üzerine de "Ben orada da ikili telefon görü?melerinin dinlenmedi?ine inanmyyorum, Sayyn Cumhurba?kanymyz o konuda ne derse desin. Ar?ivde duruyor, vakti saati geldi?inde bunlar onu da açyklarlar. Bu olaylaryn bir defa geçmi?e bir bakyn, sene 1980, bu i?in ba?langycydyr. ?u anda 2014'teyiz. 34 yyl. 34 yyldyr bu çark çaly?yyor ve ?u anda zirve yapty?y noktadyr" de?erlendirmesinde bulundu.

"Zirve yerine zyrva deseniz daha do?ru olmaz my" sorusu üzerine Erdo?an, "Olabilir. Hani ?errin de bir zirvesi olur ya. Ama bundan sonra artyk dönü? ba?layacak" de?erlendirmesinde bulundu.

"Bu zyrvalyk projesini, ba?aryly bir ?ekilde uyguladylar" ifadesini kullanan Erdo?an, bundan sonra vatana, millete sevgilerini, muhabbetlerini el birli?i, gönül birli?iyle ortaya koymalary gerekti?ini söyledi. Erdo?an, "Çünkü bunlarda bir de ?u var, bunlarda takiyye me?rudur, yalan me?rudur, iftira me?rudur, fitne fesat me?rudur. Yani amaca ula?mak için, gayeye ula?mak için her yol me?rudur. Bu bir dini örgüt de?ildir, dini cemaat hiç de?ildir. Tamamen siyasi bir örgüttür ve bu örgütün içerisinde casuslu?a varyncaya kadar her ?ey vardyr" dedi.

"Azerbaycan'da okullaryna el konuldu, o konuda bilgi geldi mi" sorusuna kar?ylyk Erdo?an, "Bugün ben konu?madaydym, konu?madan çykynca söylediler, ?eyini alamadym, çünkü buraya geldik" ifadesini kullandy.

Ayny ?ekilde haberlerin Kazakistan'dan da geldi?inin belirtilmesi üzerine Erdo?an, "Ayny ?ekilde Pakistan'dan da böyle bir ?ey olabilir. Çünkü Pakistan Pencap Eyaleti Ba?kany yaryn ak?am benimle olacak, sadece bu konulary görü?mek için o da" diye konu?tu.

Obama ile bu konulary görü?tüm, oradan da umutluyum

ABD'nin sorulmasy üzerine de Erdo?an, ?unlary kaydetti:

"Sayyn Obama ile de bu konulary görü?tüm. Oradan da umutluyum. Gereken her ?eyi söyledim. 'Ülkemdeki huzursuzlu?un kayna?yndaki ki?i sizdedir', 'Pensilvanya'dadyr' dedim, bu kadar açyk söyledim. 'Ben de sizden gere?ini bekliyorum' dedim. 'Çünkü benim ülkemin iç güvenli?ini tehdit edenler sizdeyse, siz de buna kar?y gerekli tavry koymalysynyz. Amerika'nyn iç güvenli?ini tehdit eden ki?iler bende oldu?u zaman siz nasyl benden bunlary istiyorsanyz ben de sizden ayny ?ekilde bunlary isteme hakkyna sahibim' dedim. Bunlary bu kadar açyk kendisine söyledim. Olumlu bakty. Yani 'Mesaj alynmy?tyr' dedi."

Erdo?an, "Kyrmyzy bültenin söz konusu olup olmady?y" sorusunu da "Niye olmasyn, i?te diyorum ya her ?eyin önce altyapysyny bir olu?turacaksyn, hazyrlady?yn bülteni de sa?lam hazyrlayacaksyn" diye yanytlady.

"Beyaz Saray imamlary my var" sorusu üzerine Erdo?an, "Yok, o kadar da abartmayalym diyorum artyk. O zaman çok farkly bir güç dev?irmi? oluruz onlara" diye konu?tu.

"Paralel örgütle cemaat tabanynyn dikkatle ayrylmasy konusunda hassassynyz" ifadesinin kullanylmasy üzerine Erdo?an, burada çok samimi insanlar oldu?unu belirtti.

Bu insanlaryn okullar, dershaneler yapyp bunlara hibe etti?ini, zekatlaryny, kurbanlaryny verdiklerini dile getiren Erdo?an, ?unlary söyledi:

"Mesela geçenlerde bir zat, hepinizin tanydy?y bildi?i, Türkiye'nin önemli isimlerinden bir tanesi, kalkyyor bizim Diyanet Y?leri Ba?kanymyza geliyor, onunla bir görü?me yapyyor. Diyor 'Bugüne kadar zekatlarymyzy karde?leriyle beraber buraya veriyorduk, acaba bizim zekatlarymyz makbul müdür? Böyle deyince, 'Senin zekatyn makbul de bundan sonra dikkat et' diyor. Geçen ben kendisiyle görü?tü?ümde dedim böyle böyle, bundan sonra. 'Ne olacak bundan sonra Ba?bakanym' dedi. 'Ben bu olaylary ya?adyktan sonra daha ne dü?ünebilirim ki' dedi."

Kime kul olacaksyn, burasy çok önemli

"Büyük kopu?lar var my" sorusuna kar?ylyk Erdo?an, kopu?laryn ba?lady?yny bildirdi. Ba?bakan Erdo?an, sözlerine ?öyle devam etti:

"Ytikat içerisinde özellikle bir kavram var ki çok önemli, ubudiyet meselesi. Yani kime kul olacaksyn, burasy çok önemli. E?er siz insana kullu?u Rab'be kullu?un yerine getirmeye kalkarsanyz, orada baltayy ta?a vurursunuz. Burada o türler var. Bakyn ne diyor, i?te rüyada Peygamberimizi görüyor, twittler iki kat artyrylsyn, bunu soruyor oraya. Onu sorduktan sonra da 'tamam' diyor, 'iki kat artyryn.' ?imdi böyle bir ?ey buralara my sorulur. Ondan sonra çok enteresan bir ?ey, senaryo onayyny oradan alyyor. Sevgili Peygamberimizin Miraç hadisesinde bakyyorsunuz, indiriliyor, kamyonete bindiriliyor, sürdürülüyor. Böyle bir ?ey mi olabilir? Bakyn, 95 yyly. Sava? Ay'yn yapty?y röportaj. Çok tehlikeli bir ?ey o. Cebrail Aleyhisselam gelse, 'Onun a?ky burnumda kemiklerini syzlatyr' falan diyor 'Ama o parti kursa ben ona da oy vermem' diyor."

Erdo?an, "Bugün CHP ile ittifaklary nasyl açyklyyorsunuz" sorusuna ise "CHP kiminle olursa olsun ittifaky yapar. Adamyn ihtiyacy var. Zannediyor ki 'Ben bununla ittifak yaparsam seçim kazanaca?ym veyahut Ystanbul'u alaca?ym veya Ankara'yy alaca?ym', derdi bu" yanytyny verdi.

"Yapynyn ta?eron oldu?u iddia ediliyor, katylyyor musunuz. Katylyyorsanyz kimin ta?eronu olabilir?" sorusu üzerine Erdo?an, ?unlary kaydetti:

"Burada tabii ki birçok ?eyler var. Bunlary da zaman içerisinde görece?iz. Bir defa birçok ?eyler peyderpey geliyor, gelmeye ba?lady. Daha da ortaya çykacak. Çünkü bizler nasyl uluslararasy ili?kilerde diyelim ki belli bilgileri, belli ülkelere, belli çerçeve içerisinde veriyorsak, belli ülkeler de belli bilgileri, belgeleri bize verecekler. Çünkü aramyzda yapty?ymyz birçok anla?malar var ki bunlar meclislerden geçen anla?malardyr. Bu anla?malaryn gere?i yerine gelecektir. Burada atylan adym da da biz ?imdi bunlary görüyoruz. Bunlary ?u anda tabii 30 Mart seçimleriyle me?gulüz, Meclisi de artyk malum, ?u anda tatil ettik. Dolayysyyla ?u seçimlerin hemen akabinde önceliklerimiz bellidir. Bu öncelikler üzerinden yürüyece?iz. Zaten kabinede malum gerekli de?i?ikli?i filan da yaptyk ve yo?un bir ?ekilde bu i?in üzerinde yo?unla?aca?yz. Yani bu i?i hafife almak diye bir ?ey asla olamaz."

Ben bu paralel yapyyy intikam timleri olarak görüyorum

AK Parti Genel Ba?kany ve Ba?bakan Recep Tayyip Erdo?an, "Ben bu paralel yapyyy adeta, biraz a?yr ifade olacak ama intikam timleri olarak görüyorum" dedi.

Anayasa Mahkemesinin eski genelkurmay ba?kanlaryndan emekli Orgeneral Ylker Ba?bu?'un ki?ilik haklarynyn ihlal edildi?ine dair karary hatyrlatylarak bunun ba?ka isimler için de emsal olu?turup olu?turmayaca?y, Ergenekon ve Balyoz'da haksyzly?a u?rady?yny dü?ündü?ü ki?ilerin olup olmady?ynyn sorulmasy üzerine, Erdo?an, "Balyoz" ve "Ergenekon"un farkly oldu?unu belirtti. Erdo?an, ?unlary söyledi:

"Dikkat ederseniz Balyoz'da çok hyzly gittiler ama Ergenekon'da hala 6-7 ay oldu gerekçe daha hazyrlanmady. Bu manidardyr, dü?ündürücüdür. Bu yine paralel yapynyn bir tuza?ydyr. Mesela Ylker Pa?a ile alakaly o da enteresan. Onunla ilgili de yine ayny ?ekilde bakyn hala onun da alt mahkemede gerekçesi hazyrlanmady?y için ne yapylamyyor? Üst mahkemeye itirazyny yapamyyor. ?imdi zaten bugünkü olayyn manidar olan tarafy ?u, bunu burada payla?mamyz lazym: Mahkumiyet kararynyn gerekçesinin yasal süre içinde dava dosyasyna konulmamasy nedeniyle tahliye talebi hakkynda karar verilmemesi yönündeki ?ikayetler hakkynda ba?vurunun kabul edilebilir oldu?una karar vermi?tir, Anayasa Mahkemesi. Bu kapsamda özgürlükten yoksun byrakmanyn hukuki olmady?y iddiasynyn mahkemesince etkili bir ?ekilde incelenmeden reddedilmesi ve mahkumiyete ili?kin gerekçeli kararyn açyklanmamasyndan dolayy Yargytay önüne götürülememi? olmasy, az öncesi söyledi?im konu, nedenleriyle ki?i hürriyeti ve güvenli?i kapsamynda Anayasanyn 19. maddesinin 8. fykrasynyn ihlal edildi?ine karar vermi?tir. De?erlendirmeye geldi?imizde orada da ?unu görüyoruz: "Dosyalaryn devir i?lemleri sonuçlandyrylyncaya kadar gecikmesinde sakynca bulunan hallerde, devredilen dosyalarla ilgili koruma tedbirleri hakkynda karar vermeye, bu mahkemelerin bulundu?u yer, hakim ve mahkemeleri yetkilidir" hükmü gere?ince bu kararyn gere?inin takdiri hükmü veren özel yetkili mahkemece de?il, bugün biliyorsunuz Cumhurba?kanymyz özel yetkili mahkemelerle ilgili bizim, yani Meclis'ten geçen kanunu onady, Ystanbul Ça?layan Adliyesi'ndeki genel yetkili nöbetçi a?yr ceza mahkemesince yapylacaktyr. ?imdi bu olayyn ?u anda bir hyzy var, hassasiyeti var dolayysyyla da oradaki nöbetçi a?yr ceza mahkemesince, yani süreç devam edecek her ne kadar dosyalaryn devri vesairesi sürecekse de ama konuyla ilgili süratle nöbetçi a?yr ceza mahkemesi arkada?larymla da yapty?ymyz de?erlendirmede konuyla ilgili kararyny verecektir."

Ba?bu?'un avukatlarynyn oraya ba?vurdu?unun belirtilmesi üzerine Erdo?an, "Benim de temennim in?allah hayyrly bir ?ekilde, çünkü ba?yndan itibaren biliyorsunuz benim de hep temennim ?u olmu?tur: Tutuksuz yargylanmasy istikametinde. Hatta hatta burada, '?u andaki mevcut mahkemelerde de?il, Yüce Divan'da yargylanmasy gerekir' demi?tik. Hatta Cumhurba?kanymyz bile Yüce Divan'da yargylanmasynyn gere?ini o da ifade etmi?tir ama maalesef bu böyle olmady, farkly bir ?ekilde oldu" diye konu?tu.

“Bu zulümdür, bu adalet de?ildir”

Sadece Silivri'de on bini a?kyn tutuklunun bulundu?u, ço?unun hükümlü olmady?y belirtilerek "Sizin tutuksuz yargylamak esastyr de?i?ikli?i bütün bu problemlerin çözümüne yeterli olacak my" diye sorulmasy üzerine Erdo?an, "Biz ?imdi bu cezalaryn infazyyla alakaly bir orada indirime gitme yollaryny aradyk. Yani bu önce 4'te 3'tü sonra 5'te 3 oldu sonra i?te bunu yary yaptyk" yanytyny verdi.

Tutukluluk sürelerinin çok uzun oldu?unun ifade edilmesi üzerine Erdo?an, ?unlary söyledi:

"Burayla ilgili olarak da onlara yönelik de bir adym atalym istedik. Dolayysyyla böyle kolay kolay insanlaryn tutuklanmasyna fyrsat vermeyecek ?ekilde bazy iyile?tirmeler getirelim istedik. Mesela bunlar, diyelim ki delil karartma, kaçma vesaire gibi durumlary olmayan insanlar noktasynda bu i?in önünü açalym. Mesela Silahly Kuvvetlerin mensubu, bu insan, kaçma ?ansy bunun nedir? Adeta yok denilecek seviyededir. Nitekim bu insanlaryn ?u anda içeride olanlarynyn tamamy da davet edildiler ve kendileri gelip teslim olup ifadelerini verdiler ve ondan sonra da tabii bunlaryn büyük bir kysmy, kahir ekseriyeti tutuklandy. Yçerideki kalma süreleri de tabii hatyry sayylyr bir noktaya geldi. ?imdi bunlaryn içerisinde e?er mahkumiyet giymesi varsa ver mahkumiyetini, ona göre o da mahkumiyetini ya?asyn. Daha sonra bu tutukluluk süresi ona sayylyyor, sayylmyyor ayry mesele ama akybeti meçhul. Bu insan beraat etti?i zaman ne olacak? Bunun alaca?y var my? Nasyl bunu alacak, nasyl tahsil edecek? Bu zulümdür, bu adalet de?ildir. Bunun üzerinde ben, arkada?laryma, cezacy akademisyenlere vesairelere çaly?malarymyzy yaptyryyoruz. Yn?allah ?u sürecin içerisinde. Çünkü ben biraz da bu paralel yapyyy adeta, biraz a?yr ifade olacak ama intikam timleri olarak görüyorum. Çok a?yr ?eyler oldu."

"Silahly Kuvvetlere mi?" denilmesi üzerine Erdo?an, "Herkese" yanytyny verdi. Ba?bakan Erdo?an, gizli tanykly?a ili?kin ise "Mesela ?u gizli tanyk olayy. Son olaylar, 17 Aralyk, 25 Aralyk olayynda toplananlar, getirilenler hepsi bakyyorsunuz gizli tanyk ?eyiyle getiriliyor" ifadesini kullandy.

Bu konuyla ilgili bir de?i?iklik dü?ünüp dü?ünülmedi?inin sorulmasy üzerine Erdo?an, "Var tabii, bu çaly?malaryn hepsi var. Sonra ?u imzasyz ?ikayetler de çok kötü, ihbar mektuplary. Bunlar çok çirkin. Yani e?er bu i?te ciddiyse atar imzasyny adam gelir. Ymzasyz ihbarda bulun adamy götür, olur mu böyle ?ey" diye yanyt verdi.

“Meclis'ten geçen demokratikle?me paketinin de bölgeye getirdi?i bir hava var”

Paralel yapyyla ilgili ya?ananlaryn çözüm sürecini nasyl etkileyece?i ile BDP'nin 17 Aralyk sonrasyndaki tavrynyn sorulmasy üzerine Ba?bakan Erdo?an, "?u anda biz çözüm süreciyle ilgili olarak hala aldy?ymyz neticeleri olumlu de?erlendiriyoruz ve güzel geli?meler var" diye konu?tu. Erdo?an, ?öyle devam etti:

"Güneydo?u ve do?u herhalde son yyllardaki veya geçirdi?imiz yerel olsun genel olsun son seçimlerdekinden çok daha sa?lykly bir süreci ya?yyoruz. Temenni ederim ki ?u 24 gün içerisinde de bu süreç böyle devam eder. Bazy ufak tefek ?eyler olmuyor de?il ama çok daha sa?lykly bir ?ekilde gidiyor. ?imdi demokratikle?me paketini de Meclis'ten geçirdik. Meclis'ten geçen bu demokratikle?me paketinin de tabii bölgeye getirdi?i bir hava var. Ben inanyyorum ki bu seçim e?er bu havada in?allah biterse bundan sonraki süreç bölge halkynyn umutlaryny daha da artyracak. Çünkü bölgeye yatyrymlar gelmeye ba?layacak. Bölge te?vik bölgesi. Ciddi manada arsa tahsislerinden tutun, vergi, enerji muafiyetlerine varyncaya kadar çok ciddi destekler veriyoruz. Oraya yatyrym girdi?i anda bir defa i?sizlikte de çok ciddi bir eksilme meydana gelecek, Bütün bunlar havayy olumlu bir ?ekilde etkileyecek diye dü?ünüyorum."

“Türkiye Cumhuriyeti Ba?bakany olarak kahroluyorum”

Diyarbakyr'da düzenledikleri mitingin süreç için milat oldu?unu vurgulayan Ba?bakan Erdo?an, "Orada Mesut Barzani ile ?ivan Perver ile Ybrahim Tatlyses ile bir arada olu?umuz, o farkly bir hava oraya getirdi" ifadesini kullandy.

Kendisinin daha sonra ilçeleri dola?ty?yny hatyrlatan Erdo?an, sözlerini ?öyle sürdürdü:

"Orada mesela gençler 'Ne olur bizi bu ?eyden kurtaryn artyk, byktyk' diyorlar. Dola?ty?ym o ilçenin halini görüyorum, ben tabii Türkiye Cumhuriyeti Ba?bakany olarak kahroluyorum. Orada bir BDP belediyesi var ama ilçe rezalet, pislik içinde. Burada insan ya?ar my ya?amaz my tarty?ylyr. Hakkari, maalesef orasy da öyleydi. Ben insanymy ister Kürt olsun ister Türk olsun böyle bir yerde ya?amasyny istemiyorum. Buralaryn modern ?ehirler olmasy lazym, modern ilçeler olmasy lazym, pyryl pyryl olmasy lazym altyapysyyla üstyapysyyla. Ama maalesef ideoloji hizmetin önüne geçiyor. Ydeoloji hizmetin önüne geçince de tabii siz istenileni maalesef yapamyyorsunuz."

Yftiralar hala edepsizce, ahlaksyzca yapylmaya devam ediyor

Ba?bakan Recep Tayyip Erdo?an, "Bazy yerlerde bakyyorsunuz, ailemle ilgili, çocuklarymla ilgili bu tür iftiralar hala edepsizce, ahlaksyzca yapylmaya devam ediyor. Benim evlatlarymyn gyrtla?yndan, bo?azyndan haram lokma geçmemi?" dedi.

Ba?bakan Erdo?an, yerel seçimlere yönelik bir soruyu yanytlarken, il genel meclislerinde alynacak oylaryn, partilerin Türkiye genelindeki oy oranlaryny gösterece?ini ifade ederek, partisinin, ?u anda seçmenlerin genel seçim olsa kime oy verece?i, yerel seçimlerde kime oy verece?i konusunda çaly?ma yapty?yny anlatty.

Erdo?an, anket sonuçlaryna de?inirken, "Hamdolsun, ?u andaki görüntü iyi. Ama tabii, hedefimiz büyük?ehirlerin ço?unlu?unu almak istikametinde" diye konu?tu.

“Bu tür muhalefetiniz olursa i?iniz çok kolay”

"Diyelim ki hedefinize ula?tynyz, ba?aryly oldunuz. O takdirde Abdullah Gül'ün Cumhurba?kany my kalaca?y, yoksa Ba?bakanly?a geçece?i gibi tarty?malar ondan sonra my ba?layacak" sorusunu Erdo?an, ?öyle yanytlady:

"Her yapty?ymyz toplantyda, bu tür televizyon oturumlarynda vs. illa bizi oradan kö?eye syky?tyrma gayreti var. Cumhurba?kanly?y seçimiyle ilgili konuyu... Yani ben ?imdi diyorum ki bunu Bahçeli konu?uyor da, byrakalym Bahçeli konu?sun bu konuyu. Bahçeli çünkü yerel seçimi konu?muyor. 'Sen Cumhurba?kanly?y Kö?kü'ne çykamayacaksyn' diyor. 'Çankaya'da ayaklarynyn feri, dermany kesilecek' diyor. Biz ?imdi yerel seçim yapyyoruz. Byrak yerel seçimi konu?alym. Yerel seçim için bu ülkede senin partin ne yapacak, onu anlat. Adam onu anlatmyyor, geliyor bunu anlatyyor. Ben de hamd ediyorum. 'Bu tür muhalefetiniz olursa, zaten i?iniz çok kolay' diyorum. Rahat rahat yola yürür, devam edersiniz."

“Siyasetin matemati?ini de ö?renmi? de?il”

Partisinin bütün te?kilatynyn yerel seçimlere odaklandy?yny ifade eden Erdo?an, 30 Mart'yn, millet nezdindeki bir güven oylamasy oldu?unu söyledi.

Erdo?an, "Bunu bir görmemiz lazym. Milletimiz ne diyor? Bakyn ?imdi matematik hesaplary yapyyor. '51 olursa, bu hükümet gider' diyor. Bu yerel seçim ya, genel seçim de?il. Ne gider? Hala bunu anlamy? de?il. Bundan önceki yerel seçimde 39 aldyk, arkasyndan geldik 50 aldyk. Niye gitmedik? Siyasetle matemati?i kary?tyrdy?y gibi siyasetin matemati?ini de henüz ö?renmi? de?il" de?erlendirmesinde bulundu.

Meydanlaryn diline çok önem verdi?ini ve siyasette meydanlaryn dilinin çok önemli oldu?unu belirten Erdo?an, di?er liderlerin meydanlara çykamady?yny, sokak aralarynda seçim koordinasyon merkezi açyly?y, kahve toplantysy yaptyklaryny anlatty. Kendisinin ise bunlary çoktan tamamlamy? oldu?unu vurgulayan Erdo?an, 30'u büyük?ehir olmak üzere 55 ilde miting yapmayy planlady?yny, bu sayynyn 60'a kadar yükselebilece?ini kaydetti.

Erdo?an, yerel seçimler kapsamynda gelecek günlerde yapaca?y mitinglere ili?kin bilgiler vererek, final mitingini Ystanbul'da yapacaklaryny bildirdi.

“Hedef en fazla büyük?ehir belediyesini almak”

"Yüzde kaç oy alyrsanyz kendinizi ba?aryly addedeceksiniz" sorusu üzerine Erdo?an, "Ben ?imdi burada oran vermeyeyim. ?u andaki hedefimiz açyk ara birinci parti çykmaktyr seçimden. '?u oran' demek, yyldyzlary saymaktyr. Hedef o de?il, hedef birinci parti olmak. Bunun yanynda bir de en fazla büyük?ehir belediyesini almak. Bu 16 olur, 17 olur, 20 olur, 20'nin üzerinde olur. Burada hedef bu" dedi.

Erdo?an, 30 büyük?ehrin, seçmenlerin yüzde 75'ini temsil etti?ine dikkati çekerek, bunun çok önemli bir oran oldu?unu vurgulady.

Ba?bakan Erdo?an, "partisinin üç dönem ?artynyn seçimden sonra my gündeme gelece?i" sorusu üzerine, bunun, ?u anda gündemde olmady?yny ifade etti. Erdo?an, "Bunlar Cumhurba?kanly?y seçiminden sonra, partinin kongresi ve üç dönem olayyyla ilgili karar, bir defa partimizin genel kurulunun yetkisinde olan bir ?eydir, benim yetkimde olan bir ?ey de?ildir. Partimizi kurarken arkada?larymyzla bu konuyu oturduk, konu?tuk, de?erlendirdik, dedik ki 'halkyn bir de böyle beklentisi var. Nedir? Birileri genel ba?kan olarak koltu?a oturdu mu, bir daha burayy byrakmak istemiyor. Dedik ki bir farklylyk getirelim" diye konu?tu.

Seçme ve seçilme ya?yny 18'e indirece?iz

Erdo?an, seçme ve seçilme ya?ynyn 18 olmasy gerekti?ini dile getirdi?inde, birçok ki?inin kendisiyle dalga geçti?ini söyledi. Bu konuda çaly?ma yaptyrdy?y arkada?larynyn Almanya'dan Hollanda'ya kadar bütün ülkelerde seçme ve seçilme ya?ynyn 18 oldu?unu gördüklerini anlatan Erdo?an, "Genç ku?aklaryn, bir tane, iki tane, parlamentoya girmesi önemli bir olay. Avrupa Parlamentosu'nda bakyyorsun 25 ya?ynda, geliyor orada bakanlyk yapyyor. Bunu görmemezlikten gelmek kendi insanyna bir defa hakarettir. MHP'linin bir tanesi, yanyna o gençleri aldy, 'bunlar my parlamentoya gelecek' diyor. Benim gencim, MHP'ye gönül veren o genç karde?lerim, bu adamlaryn pe?inden gidiyor. Sana de?er vermiyor bunlar, seni adam yerine koymuyor" ifadelerini kullandy.

Partisinin, ?u anda 25-30 ya? arasynda 2-3 milletvekili oldu?unu hatyrlatan Erdo?an, bunun daha da artaca?yny bildirdi. Seçme ve seçilme ya?yny da 25'e partisinin indirdi?ine i?aret eden Erdo?an, "Seçme ve seçilme ya?yny 18'e indirece?iz, indirmemiz lazym. Çünkü bu, genç ku?aklara ayry bir de?er vermeyi getirecektir" de?erlendirmesinde bulundu.

Erdo?an, zor olanyn seçilmek de?il, seçmek oldu?unu dile getirerek, "Hatyrlayyn, bir zamanlar, '4 ayakly e?e?i Taksim Meydany'na koysam seçilir' diyen siyasiler çykty bu ülkede. Bu ülke bunlary gördü. Biz böyle bir ?eyi göstermek istemiyoruz. Bugün 18, 19, 20 ya?ynda okumu?, yeti?mi?, gayet yetenekli, cevval gençlerimiz var. Bunlaryn önünü açmamyz lazym" diye konu?tu.

Kylyçdaro?lu ve Bahçeli'nin montaj görüntüleri izlendi

Programda daha sonra CHP Genel Ba?kany Kemal Kylyçdaro?lu ile MHP Genel Ba?kany Devlet Bahçeli'nin montajlanmy? görüntülerinin hazyr oldu?u belirtilerek, Erdo?an'dan görüntülerin izlenmesini isteyip istemedi?i soruldu.

Erdo?an, "Montajyn nerelere vardy?yny halkymyn görmesi bakymyndan bunu çok önemsiyorum. Hiç istemedi?iniz bir ?eyle, sizi montajla vururlar. Bunu bir gösterirseniz, çok isabetli olur. Montajla neler yapylabilece?ini göstermesi bakymyndan önemli" dedikten sonra iki lidere ait görüntüler yayynlandy.

Kylyçdaro?lu'na "Mustafa Sarygül'ün yargylanmasy ve cezalandyrylmasy gerekirdi", MHP Genel Ba?kany Devlet Bahçeli'ye ise "Öcalan, bary? ve özgürlük sava?çysydyr, terörist de?ildir" sözlerinin yüklendi?i montaj görüntüler izlendikten sonra Erdo?an, "Dudak hareketlerine varyncaya kadar, dikkat ederseniz, kelimesi kelimesine... Yani o denli, bu i? artyk profesyonelle?mi?. Ama bunu hala anlamak istemeyenler var. Bazy yerlerde bakyyorsunuz, ailemle ilgili, çocuklarymla ilgili bu tür iftiralar hala edepsizce, ahlaksyzca yapylmaya devam ediyor. Benim evlatlarymyn gyrtla?yndan, bo?azyndan haram lokma geçmemi?. Adam kalkyyor, '?unu yapty, bunu yapty' falan filan" ifadesini kullandy.

Son çeteyi çökertinceye kadar mücadeleyi sürdürece?iz

Ba?bakan Erdo?an, "Seçimi kazandy?ynyzy var sayalym. Nasyl bir son nokta koyaca?yz? Nasyl bir çyky? yapaca?yz" sorusu üzerine, çyky?yn ilk etabynyn, karar mekanizmalarynda paralel yapynyn temizlenmesi olaca?yny bildirdi. Bu yapyldyktan sonra sürecin a?a?y do?ru gidece?ini kaydeden Erdo?an, bir taraftan da bunlaryn yargyya sevk edilece?ini anlatty.

Bu süreçte kendileri için Yargytay'yn birinci derecede, Dany?tay'yn ikinci derecede önemli oldu?unu kaydeden Erdo?an, "Biz burada son çeteyi çökertinceye kadar bu mücadeleyi sürdürece?iz. Çünkü bir defa bu dini bir cemaat falan de?il. Saf, o alttaki takym var ya, onlar cemaat. Yoksa bu örgüt. Bunlaryn demokrasi memokrasi diye de bir ?eyleri yok. Kesinlikle vesayet rejimi. Bizim bu vesayet rejimini kabullenmemiz, bunlara prim vermemiz asla mümkün de?il" diye konu?tu.

Bunlar için çok davalar çykabilir

Erdo?an, "Bu karary devlet aldy, de?il mi" sorusuna kar?ylyk, konunun isti?ari bir kurul olan MGK'da da konu?uldu?unu, milletin refah ve huzuru için ulusal güvenli?e tehdit olan son geli?meler hakkynda gerekli tedbirleri hükümetin alaca?yny söyledi.

"Bütün bunlara ra?men, hala Aydyn Do?an medyasynyn paralel örgütle ittifak yapmasy, paralel örgütle bu kadar kol kola girilebilmesi, acaba Fethullah Gülen'e konu?masynda 'ilgilenmenizden memnun oldu?um iki husus var' dedi?i iki husus, Yargytay'daki iki husus mu? Yargytay'daki iki dava my? Oradan my acaba Aydyn Do?an kilitlendi" sorusu üzerine Erdo?an, "Bunlar için çok çok davalar çykabilir" dedi.

Yüre?ini ortaya koyacak hepsi

Ba?bakan Recep Tayyip Erdo?an, "Bu bakan da olabilir milletvekili de olabilir, yüre?ini ortaya koyacak hepsi. Çünkü gerçekleri görüyorlar, bu bir istiklal mücadelesiyse bu mücadeleyi beraber verece?iz" dedi.

Ba?bakan Erdo?an, soru üzerine Ystanbul CHP adayynyn adyny dahi a?zyna almak istemedi?ini belirterek, yapysyny bildi?ini ve ikircikli bir yapyya sahip oldu?unu dile getirdi.

Bir insanyn özüyle sözünün ayny olmasy gerekti?ine i?aret eden Erdo?an, "Yolsuzluk klasörünün önünde resim çektiren ki?i, biliyorsunuz Kylyçdaro?lu'nun kendisiydi. Bugün bana çok enteresandyr, miting meydanynda ben, bu konuya girdi?im anda hemen telefonlary uzatmaya ba?ladylar. Hepsinin telefonunda Kylyçdaro?lu'nun o yolsuzluk dosyasy önünde Ystanbul adayynyn çektirdi?i resim" ifadesini kullandy.

"Sen bunun bir defa yolsuzluk klasörünü hazyrlatmy?syn ve bundan dolayy da partiden ihraç etmi?sin" diyen Erdo?an, konu?masyna ?öyle devam etti:

"Yhraç etti?in ki?iyi de ?imdi getiriyorsun Ystanbul'a, Ystanbul gibi bir ?ehre büyük?ehir belediye ba?kan adayy yapyyorsun. Adam, aile partisi gibi bugün ö?rendim bilmiyordum, mesela o?lunu da ?i?li'den dördüncü syradan meclis üyesi yapmy?. Eski hanym da Beyo?lu'ndan belediye ba?kan adayy. Yeni hanym var my bilmiyorum, o da ayry bir konu. ?imdi böyle bir yapy söz konusu. CHP'nin yönetimi bu konuda bir defa güven telkin etmiyor. Zaten yolsuzluklar noktasynda bir aynaya bakmasy lazym. Rah?an affy çykmamy? olsaydy bugün kendisi de içerideydi, Rah?an affyyla i?i yyrtty böyle bir durum var. Çünkü bu ülkede, benim vatanda?ym ilacyny bulamyyorsa sen bir defa arkada?, ba?aryly bir genel müdür de?ilsin. Biz geldik bu ülkede ilacy olmayan yere hemen çözüm getirdik. Dedik ki, 'eczacy, hemen ecza deposuyla irtibatyny kuracak, motosikletle hemen ilaçlar gelecek'. ?u anda vatanda? oturuyor eczanede, hemen ecza deposundan telefonla ilacy geliyor ve reçetede ne varsa bütün ilaçlaryny alyyor. Biz böyle bir dönemin içine girdik."

Ba?bakan Erdo?an, kendisinin Ystanbul'daki belediyeyi CHP'den aldy?yny hatyrlatarak, CHP'nin yolsuzluklar içinde oldu?unu söyledi.

CHP'den o dönemde belediyeyi 2,5 milyar dolar borçla devraldyklaryny kaydeden Erdo?an, ?unlary kaydetti:

"1,2 milyar dolar ile devrettik. Ama o arada yapylan yatyrymlar, Cumhuriyet tarihinde Ystanbul'a yapylan yatyrymlaryn fevkindeydi. ?u anda Kadir Bey'in döneminde de Ystanbul'a gerek merkezi yönetim olarak gerekse de büyük?ehir belediyesi olarak yapylan yatyrymlaryn hepsi a'dan z'ye ortada... Bugün Türkiye'nin hiçbir ?ehrinde Ystanbul kadar metro a?y yok. Üçüncü köprü, Marmaray bitti, bir tane daha denizin altynda çift katly otomobilleri içeren bir geçi? yapyyoruz. Ystanbul'a getirilen bu yatyrymlar yolsuzluklaryn iktidarynda olacak ?eyler de?il. E?er varsa CHP'nin kendi 5 yyllyk belediye yatyrymynda bunlary bize çykarsynlar, göstersinler ne yapmy?lar o zaman. Ama biz bunlaryn hepsini dönemimizde gerçekle?tirdik hala da gerçekle?tirmeye devam ediyoruz."

Günde 3 ö?ün yiyorum

"Günde kaç saat uyuyorsunuz? Sürekli mitingdesiniz, ne yiyorsunuz ki bu enerjiyi üretiyorsunuz" sorusunu Ba?bakan Erdo?an, "Bu ara 6-7, üstüne çykamyyoruz. Çünkü mitinglerden geliyorum dosyalar hazyr, ba?lyyoruz imza atmaya. Ymzalar var, onlary da yapmak zorundayyz" diye yanytlady.

Kendisinin, "yo?un bakyma girdi" haberlerinin yazyldy?ynyn hatyrlatylmasy üzerine Erdo?an, "Yo?un bakyma girdim, malum gazete" dedi.

Yo?un temposunda nasyl beslendi?inin sorulmasy üzerine de Ba?bakan Erdo?an, "Bal var tabii, yani onda eksi?imiz olmaz. Bal, kaymak, kahvaltymyzda onu eksik etmiyoruz. Günde 3 ö?ün yiyorum" diye konu?tu.

Erdo?an, Malatya'nyn havalimanyndan ?ehre kadar çok de?i?ti?ine de de?indi.

Yi?itlik istiyorum

"Y?adamy ve medya patronlarynyn dinlendi?inin" ifade edilmesi üzerine Ba?bakan Erdo?an, "Ben de i?te bunlardan yi?itlik istiyorum. Biz, onlary kalkyp da te?hir etmeyece?iz ki. Onlar bize kalkacaklar sadece ne zaman, nasyl oldu, kimler tarafyndan oldu? Gelsinler bize, bunu anlatsynlar, bilelim. Kim, kimdir diye bunu bilelim, bunu bilelim ki, ona göre de biz üzerine gidelim bu i?in. Mesela bize bazylary geliyor diyor ki; 'ben, televizyona çykyp anlatmak istiyorum' diyor. Ben de 'isabetli olur' dedim. Çykacaklar belki de bu arada, do?ru anlatacaklar" ifadesini kullandy.

AK Parti'li milletvekillerinin de bu yüre?i ortaya koymalary gerekti?inin altyny çizen Erdo?an, bu durumdan rahatsyz oldu?una da dikkati çekti.

Erdo?an, "Bu bakan da olabilir milletvekili de olabilir, yüre?ini ortaya koyacak hepsi. Çünkü gerçekleri görüyorlar, bu bir istiklal mücadelesiyse bu mücadeleyi beraber verece?iz" dedi.

"Rahatsyz mysynyz konu?mamalaryndan" yönündeki soru üzerine Erdo?an, "Tabii. Kenaryndan, kyyysyndan acaba birisi incinir mi, ?u olur mu bu olur mu?" diye konu?tu.

Erdo?an, sözlerini ?öyle tamamlady:

"Kul e?er adaletsizlik yapyyorsa, haksyzlyk yapyyorsa hiç kusura bakmasyn. Ona hakky, do?ruyu, güzeli söyleyece?iz, tabi söylemenin ?ekli var, o ayry mesele. Onun için de insanlaryn akyllarynyn alaca?y ?ekilde konu?mak da yeri geldi?i zaman gerekiyor. Çünkü herkes Hz. Ebubekir de?ildir, herkes Ömer de?ildir, herkes Osman de?ildir, herkes Ali de?ildir. Hepsinin dikkat ederseniz mizacy, me?rebi her ?eyi farklydyr. Biz de bu noktada hassasiyetimizi koruyarak gerçekleri, do?rulary anlataca?yz ki, millet bu noktada aya?a kalksyn, uyansyn, bir olsun, beraber olsun, diri olsun ve hep birlikte Türkiye olsun."

------------------------------------------------------------------------------

BA?BAKAN ESKY?EHYR'DE HALKA HYTAP ETTY

Ba?bakan Recep Tayyip Erdo?an, bugün Eski?ehir'de de ayny mesajlary verdi. 30 Mart yerel seçimleri kapsamynda AK Parti'nin Eski?ehir mitinginde halka hitap etti. Ba?bakan Erdo?an'yn konu?masyndan satyr ba?lary ?u ?ekildeydi:

"Birileri çykacak Eski?ehir'deki tabloya montaj diyecekler. Burada montaj var my?

Ey Eski?ehir, oyunuzu hizmete mi vereceksiniz? Hizmet deyince Pensilvanya ile kary?tyrmayyn, o örgüt. Aman kary?tyrmayyn. Biz eser siyaseti üretiyoruz. ?u andaki CHP'nin belediye ba?kany kaç dönemdir görevde, ya?y 70'i geçmi?.

AK Parti mitinglerine montaj diyorlar. Montaj sizin i?iniz, en iyi siz bilirsiniz malum medya ve paralel yapy.

Rahmetli Menderes en son mitingini Eski?ehir'de yapty. 30 Mart Menderes'in de, Hasan Polatkan'yn da, Fatin Rü?tü Zorlu'nun da hesabyny sorma günüdür.

Menderes, burada muhalefetin çirkin tavryny ele?tirmi?ti.

Bugün sandykta çykamayaca?yny anlayan CHP ve MHP iftiralarla üzerimize geliyor.

Bak Kylyçdaro?lu, sen benim merhum anneci?imi a?zyna dolayacak bir kalitede de?ilsin. Senin karakterinin, cibilliyetinin ne kadar bozuk oldu?unu biliyorum.

Baykal'la ilgili kaset çykty?ynda yarym saate yayyndan kaldyrylmasy talimatyny verdim. Bana te?ekkür etmen gerekirken, utanmadan elindeki belgeleri açykla diyor.

CHP sandyktan öçykamayaca?yny bilir ve iftiralarla i?i götürür.

Demokrasi dü?manlaryna bu ülkeyi teslim etmeyece?iz.

27 Mayys öncesinde Menderes'e nasyl iftiralar attylarsa bugün de aynysyny yapyyorlar. Türkiye'yi gerilime sürüklemek için ilginç ittifak kurmaktan geri durmuyorlar. Kainat imamy ile CHP ayny safta yer alyyor.

Artyk ben buna dini cemaat demiyorum, siyasi örgüt diyorum. Ülkemizin güvenli?ini tehdit etmek için çaly?yyorlar.

Ystanbul'dan YHT ile Eski?ehir'e ula?acaksynyz. ?ehin merkezinde de YHT'yi yerin altyna alyyoruz. Engellemelere ra?men bunlar yapyldy.

Büyük medeniyet yolunda üç ba?ly?ymyz var: insan, demokrasi, ?ehir. Bu üç ba?ly?y gerçekle?tirece?iz.

Kyrym Tatarlaryny bugüne kadar yalnyz byrakmadyk bundan sonra da yalnyz byrakmayaca?yz

Bunlar da yalan, iftira, fesat var. Devlet içinde paralel devlete aileme beddua ediyorlar.

Paralel yapy evlerinde, yurtlarynda Tayyip Erdo?an'a beddua seanslary düzenliyor. Bumerang gibi kendilerini vuracak in?allah. Biz zalimler için ya?asyn cehennem diyoruz. Biz her zaman mazlumlaryn, fakir fukaranyn yanynda olaca?yz.

Milli yüksek hyzly trenimizi Eski?ehir'de in?allah bu tesiste üretmek üzere kollary syvadyk."

(07 Mart 2014, 14:29)

HABERLE İLGİLİ ŞİKAYET, DÜZELTME GİBİ TALEPLERİNİZİ İLETMEK İÇİN TIKLAYIN

HABERLE BAĞLANTILI OLABİLECEK LİNKLER:

PARALEL YAPI KONULU HABER GRUPLARINDAN KISA BİR BÖLÜM: (TÜMÜ ve LİNKLER İÇİN TIKLAYIN)  
Paralel Yapıya yönelik hemen hemen tüm operasyonlar ve açılan davalar
Paralel yapıya açılan ve sonuçlanan davalar
Paralel yapı ve diğer kurum kuruluşlarla bağlantıları
Başbakan Erdoğan'ın paralel yapıyla ilgili açıklamaları
Paralel yapı-Abdullah Gül
Paralel yapı-Taksim Gezi Parkı olayları bağlantısı
Paralel yapı-Çeşitli davalardaki kumpaslar
Paralel yapı-Ergenekon
Paralel yapı-Behçet Oktay intiharı
Paralel yapı-Hablemitoğlu cinayeti
Paralel yapı-Üzeyir Garih cinayeti
Paralel yapı-Cevzet Soysal cinayeti
Paralel yapı-Gaffar Okkan cinayeti
Paralel yapı-Paris cinayetleri
Paralel yapı-Haydar Meriç cinayeti
Paralel yapı-15 Temmuz (2016) 'TSK'daki Fetö'cülerin darbe girişimine açılan davalar'
Paralel yapı-Fenerbahçe/Şike soruşturması
Paralel yapı-Ses kayıtları
Paralel yapı-Hanefi Avcı'nın cemaat iddiaları
Paralel yapı-Sabri Uzun'un cemaat iddiaları
Paralel yapı-28 Şubat süreci
Paralel yapı-Kaset olaylarıyla bağlantısı
Paralel yapı-Rusya Ankara Büyükelçisi Andrey Karlov suikasti
Paralel yapı-1990 Uğur Mumcu vd. Laiklik suikastleri soruşturmasında kumpas
Paralel yapı-TSK'daki Fetö'cülerin 15 Temmuz askeri darbe girişimi ile bağlantısının delilleri
Paralel yapı-15 Temmuz askeri darbe girişimindeki rollerini saptırma gayretleri
Paralel yapı-Yargılandıkları davalarda Fetö'nün terör örgütü olduğunu kabul etmeyen sanıklar
Paralel yapıya karşı devlet kurumlarının attığı adımlar
Paralel yapı-Deşifreyi ve soruşturmaları engelleme çabaları
Paralel yapı-Kamikaze tahliye girişimleri
Paralel yapı-Teslim olmayıp saklanan ya da yurtdışına firar eden şüpheliler
Paralel yapıya dair hukuki deliller
Paralel yapı mensuplarından gelen itiraflar
Paralel yapı-Suç duyuruları
Paralel yapı-Abdullah Harun
Paralel yapı-Dış ülke bağlantıları
Paralel yapı-Vatana ihanet
Paralel yapı-Misyonerlik/Dinlerarası Diyalog Bağlantıları
Paralel yapı-İslami açıdan sapkın görüşleri
Paralel yapı-Fetullah Gülen'in bedduaları
Paralel yapı-Örgüt mensuplarının intiharları
Paralel yapı konulu kitaplar
Paralel yapı konulu filmler
Paralel yapı bahanesiyle kontrgerilla yapılanmalarının gözden kaçırılma çabaları ... (TÜMÜ ve LİNKLER İÇİN TIKLAYIN)

http://www.kontrgerilla.com/mnsetgoster.asp?haber_no=5882    yazdır/print

ŞOK! TSK'daki Fetö'den darbe

15.07.2016 22:46 Türkiye, 15 Temmuz saat 22:00'den beri şok dakikalar yaşıyor.. İlk önce Jandarmadan bazı birliklerin İstanbul'un iki yakasını birbirine bağlayan köprüleri tanklarla ulaşıma kapattığı haberleri geldi. İlerleyen dakikala..
Tamamı 15.7.2016

İşte çılgınlıklarının nedeni

17.07.2016 14:13 TSK'daki Fetö'cülerin darbe girişimi "çılgınca" ve "gözü dönmüş" olarak değerlendiriliyor. Bir çok detay bu değerlendirmeye yol açıyor. Örneğin Meclis'in bombalanması.. Örneğin TRT'yi ele geçirirken canlı yayında darbe..
Tamamı 17.07.2016

İşte Paralel'in 81 il imamı

20.01.2015 21:02 Fetullah Gülen cemaatinin Marmara bölge imamı ile birlikte 8 il imamı olduğu iddia edildi. Bu isimlerin fotoğraflı özgeçmişleri yayınlandı. Bu imamların bir devlet memuru gibi terfi alarak kademe kademe yükseldiği iddia ediliyor..
Tamamı 20.01.2015

Paralel'e de Ergenekon'a da hayır

11.03.2014 14:52 Türkiye'de dün yargıda şiddetli bir deprem yaşandı. Daha önce benzeri yaşanmayan bu depremin merkez üssü, Ergenekon davasına bakan özel yetkili İstanbul 13. Ağır Ceza Mahkemesi oldu. Ergenekon davasına bakan İstanbul ..
Tamamı 11.3.2014

Büyükanıt: Huzurum kalmadı!

19.12.2015 23:00 Abdullah HARUN / kontrgerilla.com - 27 Nisan e-muhtırası soruşturmasında 'şüpheli' olarak sorgulanan dönemin Genelkurmay Başkanı Yaşar Büyükanıt'ın ifadesi ortaya çıktı. Kontrgerilla.com'un ulaştığı iki sayfalık ifaded..
Tamamı 19.12.2015

Fehmi Koru sitemize taş attı

12.10.2015 19:46 Maişet derdi nedeniyle yaklaşık 1 yıldır günlük yerine haftalık haber girişine geçmek zorunda kaldık. Dikkat edenler bunu farketmiştir. Saatlerdir süren bu haftalık haber girişini de az önce tamamlamış ve internet..
Tamamı 12.10.2015

Şok!!! Savcı Öz yurtdışına kaçtı

18.08.2015 20:19 HSYK tarafından haklarında terör örgütü üyeliği suçlamasıyla soruşturma başlatılan, ardından mahkemece yakalama kararı çıkarılan savcılar Zekeriya Öz ve Celal Kara'nın yurtdışına kaçtıkları ortaya çıktı. Mahkeme eski s..
Tamamı 18.08.2015

Balyoz Planı gerçek: 7 beraate itiraz

09.10.2016 13:55 Yargıtay Cumhuriyet Başsavcılığı, Orgeneral Çetin Doğan'ın da aralarında bulunduğu 7 sanığın beraat kararının bozulması yönünde görüş bildirdi. 6 Ekim'de yaşanan gelişmeye göre, Anadolu Cumhuriyet Başsavcılığı adına B..
Tamamı 9.10.2016

Belgesel: Gezi'nin ardındakiler

24.06.2013 11:20 Taksim Gezi olaylarına katılanlar.. Haber, açıklama ve attıkları twitlerle destek verenler.. 'Çapulcu' olduklarını açıkça belirtenler.. 'Mesele Gezi değil sen hala anlamadın mı?' diyerek hükümeti bir ayaklanma ile devirmeye destek verenler..
Tamamı 24.06.2013

7 sanıklı Balyoz davası kapandı mı?

16.12.2018 11:00 İstanbul'da, Fetö yargısının etkin olduğu dönemde açılan ve 237 sanığın müebbet hapse mahkum edildiği, Fetö ile mücadelenin başlamasının ardından davanın kumpas olduğuna dair somut delillerin ortaya çıkması üzerine..
Tamamı 16.12.2018

Humeyni planı suya düştü

08.11.2014 13:58 Yıllardır ABD'de yaşayan Türk vatandaşı Fetullah Gülen'in Türkiye'ye dönmekten kesinlikle vazgeçtiği ileri sürülüyor. Gülen cemaatinin liderliğini yapan Fetullah Gülen, kendisine DGM tarafından dava açılmadan hemen önc..
Tamamı 8.11.2014

Gülen: 28 Şubat MGK'sı sevaptı

01.11.2014 17:35 Erdoğan'ın ilk kez 'Cumhurbaşkanı' sıfatıyla başkanlık ettiği Ekim ayı MGK toplantısı 10 saati aşarak en uzun MGK rekorunu kırdı. 28 Şubat süreci kararlarının alındığı MGK toplantısı ise 8 saat sürmüştü. MGK'da paralel..
Tamamı 1.11.2014

Ayrıntılarıyla 7 Şubat krizi

08.02.2014 15:18 Tarih: 7 Şubat 2012.. Ankara, Cumhuriyet tarihinde benzeri görülmemiş bir olayla sarsıldı. MİT Müsteşarı Hakan Fidan dahil 5 MİT yöneticisi hakkında savcılık tarafından yakalama kararı çıkartıldı.. Sabah gazetesinden A..
Tamamı 8.2.2014

Beddua etti, suç duyurusu yağdı

27.01.2014 13:03 Fetullah Gülen'in avukatı: Psikolojik harekâtta yeni aşamaya geçildi.. Fetullah Gülen Hocaefendi'nin avukatı Nurullah Albayrak, müvekkili hakkında ortaya atılan iftiraların suç duyurusu şeklinde yargıya taşınması suret..
Tamamı 27.1.2014

Paralel Yapı = P2 Locası

14.01.2014 15:48 Gülen cemaatinin lideri Fethullah Gülen'in paralel yapıyı uzaktan yönetmek için yaptığı telefon görüşmeleri bugün internette yayınlandı. (1) Görüşmelerde Gülen'in, bir dini cemaat liderinin ötesine geçerek siyaset..
Tamamı 14.1.2014

Özkök ve Yalman'dan şok inkar

03.11.2014 19:23 Balyoz davasında Anayasa Mahkemesi'nin verdiği 'hak ihlali' kararı üzerine yeniden yargılama başladı. Duruşma, Anadolu 4. Ağır Ceza Mahkemesi'nce Anadolu Adalet Sarayı'ndaki 450 kişilik Şehit Hakan Kılıç Konferans Salo..
Tamamı 3.11.2014

Yabancı vakıflara suç duyurusu

02.12.2013 16:57 Sivil Toplum Kuruluşu Adalet Platformu, Türkiye'de faaliyet gösteren yabancı vakıflar hakkında, yasak olmasına karşın Türkiye'deki siyasi olaylara müdahale ettikleri gerekçesiyle suç duyurusunda bulundu. Suç duyurusund..
Tamamı 2.12.2013

Düşünen adam da olacak mı?

19.06.2013 17:17 Taksim Gezi olayları 19 günlük bir süreç sonra polisin Gezi parkını boşaltmasıyla sona erdi. Ancak artçı gelişmeler sürüyor. İki gündür 'duran adam' eylemi gündemde. Hükümeti protesto eden ve Gezi eylemcilerine destek ..
Tamamı 19.6.2013

Fetö'nün Şok Mangasına dava

21.11.2022 14:22 Ankara'da, Cumhuriyet Başsavcılığı, FETÖ'cü olmayan askeri öğrencilerin "şok mangası" yöntemiyle fiziki ve psikolojik şiddet uygulayarak okulu bırakmalarına neden oldukları ileri sürülen 8 eski asker hakkında "işkence ..
Tamamı 21.11.2022

Kara Kuvvetleri: 80 Müebbet Onandı

29.11.2022 10:33 Ankara'da, FETÖ'nün darbe girişimi sırasında Kara Kuvvetleri Komutanlığı (KKK) karargahında yaşanan olaylara ilişkin aralarında 4 eski generalin de bulunduğu 132 sanıklı dava dosyasının istinaf incelemesi tamamlandı..
Tamamı 29.11.2022

Kars: 12 Müebbetin Gerekçesi

30.11.2022 13:13 Kars'ta, Fetullahçı Terör Örgütü'nün (FETÖ) darbe girişimine katıldıkları ve örgütün kentteki sözde 'ana komuta kademesi'nde yer aldıkları iddia edilen, aralarında örgütün sözde 'sıkıyönetim komutanı' ve dönemin 14. Me..
Tamamı 30.11.2022

Yakalanan İlk Darbeciye Müebbet

29.11.2022 11:03 Bursa'da, Fetullahçı Terör Örgütü'nün (FETÖ) 15 Temmuz hain darbe girişimi sırasında Bursa'da sözde 'sıkıyönetim komutanı' olmayı beklerken 'yakalanan ilk darbeci' olan dönemin İl Jandarma Komutanı Yurdakul Akkuş'un da..
Tamamı 29.11.2022

Darbeci Yaver'in Müebbeti Onandı

29.11.2022 10:43 Ankara'da, FETÖ'nün 15 Temmuz darbe girişimi akşamı Cumhurbaşkanı Recep Tayip Erdoğan'ın kaldığı oteli darbecilere bildirdiği belirlenen eski başyaver Ali Yazıcı'ya verilen ağırlaştırılmış müebbet ile eski Dalaman Deni..
Tamamı 29.11.2022

Çatı Davada Müebbetler Değişmedi

29.11.2022 10:22 Ankara'da, Yargıtay'ın 15 Temmuz darbe girişiminden önce açılan FETÖ çatı davasında, örgütün tepe yöneticileri eski Samanyolu Yayın Grubu Başkanı Hidayet Karaca, eski milletvekili İlhan İşbilen, keski Zaman Gazetesi İm..
Tamamı 29.11.2022

Askeri Hakimlere Müebbet Onandı

02.12.2022 09:55 Ankara'da, Yargıtay 3. Ceza Dairesi, Ankara 25. Ağır Ceza Mahkemesince FETÖ'nün darbe girişiminde yer alan dönemin Genelkurmay Başkanlığı adli müşavirleri Hayrettin Kaldırım ve Muharrem Köse'nin de aralarında bulundu..
Tamamı 2.12.2022

Poyrazköy Kumpası: 1. Dava Başladı

28.11.2022 13:39 İstanbul'da, Fetullahçı Terör Örgütü'nün "Poyrazköy'de ele geçirilen mühimmat, Kafes eylem planı, Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği (ÇYDD), Amirallere Suikast" gibi davalardaki usulsüzlüklere ilişkin polis mem..
Tamamı 28.11.2022

Poyrazköy Kumpası: 2. Dava Yargıya

28.11.2022 15:42 İstanbul'da, kamuoyunda 'Poyrazköy davası' olarak bilinen dava ve soruşturmalarda görev alan 48 eski hakim ve savcı hakkında 'gizliliği ihlal', 'iftira', 'suç delillerini yok etme', 'kişisel verileri hukuka aykırı olar..
Tamamı 28.11.2022

1985'teki Sınav Hırsızlığına Dava

02.12.2022 12:37 Ankara'da, FETÖ irtibatı nedeniyle hakkında dava açılan eski Albay Cengiz C.'nin, 1985'te yapılan askeri lisesi sınav sorularını, 'örgüt abisi' aracılığıyla önceden aldığını itiraf etmesi, verdiği bilgilerin doğru çı..
Tamamı 2.12.2022

Pinhan Restaurant'a 9 Hapis

30.11.2022 12:08 İstanbul'da, Fetullah Gülen liderliğindeki terör örgütü (Fetö) adına faaliyetlerde bulunulduğu gerekçesiyle kayyum atanan örgütün karargahı konumundaki Maltepe Pinhan Restoran yapılanmasına dair 45 sanıklı davaya devam..
Tamamı 30.11.2022

Zırhlı Tugay Darbe davası

30.11.2022 12:40 İstanbul'da, Fetullahçı Terör Örgütü'nün (FETÖ) 15 Temmuz darbe girişimine ilişkin aralarında muvazzafların da bulunduğu 28'si tutuklu 138 askerin 'kamu malına zarar verme' suçundan altışar yıl ile 'Anayasal düzeni ort..
Tamamı 30.11.2022

Darbede Valilik İşgali davası

30.11.2022 12:29 İstanbul'da, FETÖ'nün 15 Temmuz darbe girişiminde İstanbul Valiliğinin işgalini konu alan 90 sanıklı davada ağırlaştırılmış müebbet hapis cezası Yargıtay tarafından bozulan eski Yarbay Recep Karaçam'ın yeniden yargılan..
Tamamı 30.11.2022

Donanma Darbe davası

28.11.2022 13:24 Kocaeli'de, Fetullahçı Terör Örgütü'nün (FETÖ) 15 Temmuz darbe girişimi sırasında Donanma Komutanlığındaki eylemlere ilişkin davada dosyaları ayrılan 6'sı tutuksuz, 13'ü firari 19 sanığın yargılanmasına devam edildi..
Tamamı 28.11.2022

Adana Yasadışı Dinleme davası

21.11.2022 12:10 Adana'da, Fetullahçı Terör Örgütü (FETÖ) üyeliğinden hüküm giyen eski İl Emniyet Müdürü Ahmet Zeki Gürkan ile terörden sorumlu emniyet müdür yardımcısı İsmail Bilgin'in, Milli İstihbarat Teşkilatı (MİT) mensubunu yasa ..
Tamamı 21.11.2022

Tır Kumpası Organizatörleri davası

21.11.2022 11:57 Adana ve Hatay'da MİT tırlarının durdurulması ve aranmasını organize ettikleri gerekçesiyle haklarında 2'şer kez ağırlaştırılmış müebbet ve 50 yıl 5'er ay hapis cezası istemiyle dava açılan Fetullahçı Terör Örgütü'nün ..
Tamamı 21.11.2022

13.08.2001'den beri ziyaretçi sayısı:
66.883.367